تندر اتوماتیک نیمه دوم امسال می‌آید

6-207.jpeg

قائم مقام ایران خودرو از عرضه تندر۹۰ دنده اتوماتیک درنیمه دوم سال جاری خبرداد و گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه انوع خودرو تولید شد که پژو۴۰۵، سمند، پژو پارس و تندر۹۰ از سهم بیشتری برخودار بودند.

به گزارش ایسنا، حسین نجاری با بیان این‌که با تدابیراندیشیده شده درزمینه تامین قطعات، تولید روزانه ایران خودرو درشهریوماه به ۲۴۰۰ دستگاه می‌رسد، افزود: این میزان تا پایان امسال به روزانه ۲۸۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به آهنگ رشد تولید در نیمه دوم سال جاری، خاطر نشان کرد: پژو پارس و پژو۴۰۵ با موتور TU5 و تزئینات داخلی جدید از دی ماه سال جاری به بازار می‌آید.

او تولید وانت در کلاس های مختلف را از دیگر برنامه های ایران خودرو دانست و افزود: در کنار وانت پیکان که با استانداردهای مصوب تولید می شود، وانت تندر۹۰ از نیمه دوم سال جاری عرضه می‌شود. همچنین وانت دیگری بر اساس توانمندی گروه صنعتی ایران خودرو درحال طراحی است.

اظهارات قائم مقام ایران خودرو در مورد تولید روزانه در حالی است که مدیرعامل این شرکت نیز روز گذشته اظهار کرده بود که تا سال ۱۳۹۵ ظرفیت تولید خودرو در این شرکت به یک میلیون و ۲۰۰ هزاردستگاه خواهد رسید و سالانه حدود ۵۰ درصد آن معادل ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو صادر خواهد شد.

جواد نجم الدین افزوده بود که حدود یک سوم حجم صادرات ایران خودرو در سایت‌های تولیدی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی و بقیه نیز به صورت صادرات خودروهای کامل خواهد بود.

به گفته وی، هریک میلیارد دلار صادرات، دو میلیارد دلار به درآمد ناخالص داخلی می افزاید و ۲۳ هزار شغل دانش محور ایجاد می کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.