تندر ۹۰ایران خودرو تغییر چهره می دهد

۲۳ آبان ،

تندر ۹۰ایران خودرو تغییر چهره می دهد

عصر خودرو : تندر۹۰ فیس لیفت ایران خودرو که قرارداد آن سه ماه پیش به امضای مدیریت ارشد ایران خودرو رسیده، با ۶۰ درصد ساخت داخل به تولیدمی رسد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایکو پرس ، محمدرضا معتمد معاون تولید تندر۹۰ ایران خودرو در جشن تولید ۳۰۰ هزارمین تندردرکشور با بیان این مطلب، گفت: این قرارداد در یک وقت بندی ۲۰ ماهه به اجرا در می آید و سهم ۶۰ درصدی ساخت داخل آن نشان دهنده جدی بودن ایران خودرو در بهره گیری از توان سازندگان داخلی است.
معتمد تولید تندر۹۰ را نتیجه درک ضرورت تولید محصولی با پلتفرم و فناوری تازه در ایران خودرو ذکر کرد که در سال ۸۴ اتفاق افتاد و گفت: تولید تندر در این سال ها با فراز و نشیب بسیار توام بوده است.
معاون تولید تندر۹۰ ایران خودرو ۵۰ درصد ساخت داخل در آغاز تولید تندر۹۰ را که در قرارداد شرط شده بود، مهم ترین چالش تولید این محصول دانست و گفت: در آن وقت کمتر کسی باور می کرد که چنین چیزی امکان پذیر باشد.
معتمد با اشاره به تاخیر یک ساله تندر در ورود به بازار ایران در اثر تلاش برای ارتقای کیفیت قطعات ساخت داخل، گفت: قطعه سازان ایرانی در پروژه تندر نشان دادند که می توانند قطعاتی در سطح جهانی تولید کنند و تاییدیه های لازم را بگیرند.
وی افزود: تجربه تندر سبب شد بسیاری از قطعاتی که در این قرارداد به تولید داخل رسید، به سایر پایگاه اینترنتی های تولید تندر در جهان از جمله هند، روسیه و رومانی که زادگاه تندراست، صادر شود.
معاون تولید تندر۹۰ ایران خودرو آدیت های کیفیتی رنو را بسیار سخت گیرانه توصیف کرد و مجوز انجام این آدیت ها در ایران خودرو توسط ایران خودرو را یک موفقیت بزرگ برشمرد و گفت: این کار تنها در سه پایگاه اینترنتی تولیدی تندر در دنیا انجام می گردد که ایران خودرو یکی از آن ها است.
معتمد ارتقای روز افزون کیفیت تندر را از دیگر دستاوردهای ایران خودرو دانست و با اشاره به لزوم ایجاد تنوع در محصول، اظهار داشت: ایران خودرو سه سال پیش در همین جهت، اسپورت کیت را تولید کرد که مشتریان از آن بسیار راضی بودند.
وی با اشاره به مطالعات بازار که دو سال پیش انجام گرفت، تولید تندر اتوماتیک را که برای اولین بار در جهان در ایران تولید شده، دستاورد دیگر ایران خودرو در این خصوص عنوان کرد و گفت: تا کنون شش دستگاه تندر اتوماتیک تولید شده که در دست ازمون های لازم است.
معاون تولید تندر از جای خالی وانت زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم در بازار ایران سخن گفت و اقدام ایران خودرو برای تولید وانت یو۹۰ بر پایه پلتفرم تندر را اقدام این گروه صنعتی در راه تامین نیاز بازار به وانت زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم توصیف کرد و گفت: تعدادی از این وانت تولید شده که تحت آزمون های لازم قرار دارد.
معتمد از تولید آزمایشی وانت یو۹۰ در اوایل آذر ماه امسال و تولید انبوه آن در اواخر سال جاری خبر داد.

سه شنبه ۲۳ آبان   ۱۱:۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.