تندر ۹۰ اتوماتیک اواخر آذر می آید

۰۷م آذر ،

تندر ۹۰ اتوماتیک اواخر آذر می آید

عصرخودرو : معاون تولید تندر۹۰ ایران خودرو گفت: خودرو تندر ۹۰ اتوماتیک که اولین بار در جهان در ایران تولید شده است اواخر آذر به بازار می آید.

  به نقل از ، محمدرضا معتمد افزود: با توجه به مطالعات دو سال پیش بازار، تولید تندر اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت که تا کنون آزمون خودروهای تولید شده از این نوع، موفقیت آمیز بوده است.
وی اضافه کرد: تندر اتوماتیک، تیپ ترونیک است یعنی وقتی از حالت اتومات به حالت دستی قرار می گیرد نیازی به جاگذاری دنده به روال دستی نیست بلکه با یک فشار جزئی به بالا به دنده یک و با فشار دیگر به بالا به دنده بالاتری تغییر وضع می دهد و برای کاهش دنده ها نیز فقط یک فشار جزئی به پائین برای کم کردن هر دنده کافی است.
معتمد گفت: تولید تندر۹۰ فیس لیفت ایران خودرو که قرارداد آن سه ماه پیش امضا شد، از یک ماه قبل آغاز شده است و با ۶۰ درصد ساخت داخل تا ۱۹ ماه آینده به بازار خواهد آمد.
وی افزود: سهم ۶۰ درصدی ساخت داخل این خودرو نشان دهنده جدی بودن ایران خودرو در بهره گیری از توان سازندگان داخلی است.
به نوشته ، معتمد اضافه کرد: قطعه سازان ایرانی در طرح تندر نشان دادند که می توانند قطعاتی در سطح جهانی تولید و تاییدیه های لازم را کسب کنند و البته این تجربه سبب شد بسیاری از قطعاتی که در این قرارداد به تولید داخل رسیده ، به سایر پایگاه اینترنتی های تولید تندر در جهان از جمله هند، روسیه و رومانی که زادگاه تندر است، صادر شود.
وی گفت: برای تامین نیاز بازار به وانت زیر هزار و ۵۰۰ کیلوگرم، ایران خودرو اقدام به تولید این وانت بر پایه پلتفرم تندر ۹۰ کرده و در این باره تعدادی وانت تولید شده است که در مرحله آزمون های لازم قرار دارد و اواخر امسال به تولید انبوه خواهد رسید.                                        

سه شنبه ۷ آذر   ۱۰:۱۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.