تندیس طلایی جشنواره شانگهای به یک فیلم ایرانی اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، فیلم ایرانی ‘ خرس’ به کارگردانی ‘ خسرو معصومی ‘ یکشنبه شب در بخش مسابقه جشنواره شانگهای مقام نخست را از آن خود کرد.

هیات داوران این جشنواره که از روز ۲۷ خرداد ماه در شهر شانگهای در شرق چین برگزار شد، بیشترین امتیاز را از میان ۳۲ فیلم شرکت کننده در بخش مسابقه به این فیلم ایرانی اختصاص دادند.

داستان این فیلم که مربوط به دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است مورد توجه تماشاگران به خصوص چینی ها قرار گرفت .

خسرو معصومی پیش از این نیز با فیلم ‘رسم عاشق کشی ‘ در جشنواره فیلم شانگهای در سال ۲۰۰۴ شرکت کرد و جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

معصومی در پاسخ به سوال خبرنگاری که علت نامیده شدن فیلم را با عنوان خرس پرسید، گفت: خرس حیوانی انتقام جو است، بنابراین این نام به عنوان نمادی برای نشانگر ساختن خوی حیوانی و انتقام جویی جنگ طلبان در دوران دفاع مقدس انتخاب شد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که از ۲۷ خرداد گشایش یافته بود یکشنبه شب به کار خود پایان داد.

ایران امسال با یک فیلم در بخش مسابقه و چهار فیلم در بخش ویژه در این جشنواره شرکت کرده بود.

در بخش ویژه فیلم های ایرانی جشنواره شانگهای، چهار فیلم ‘راه آبی ابریشم’،’ چهل سالگی’ ، ‘ کودک و فرشته’ و ‘ ارتباط خانوادگی’ به نمایش گذاشته شد.

در بین هیات داوران تندیس طلایی پانزدهمین دور جشنواره فیلم شانگهای خانم ‘رخشان بنی اعتماد’ از کارگردانان کشورمان نیز حضور داشت.

‘ جواد شمقدری’، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان میهمان ویژه ضمن سفر به شانگهای در این جشنواره شرکت کرد.

آساق ** ۲۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۰۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.