تنشهای آمریکاو چین همانند تنشهای دوران جنگ سرد

جمعه ۱۵ اردیبهشت – ۱۱:۳۳:۳۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- کارشناس آمریکایی تنشهای آمریکا و چین را همانند تنشهای دوران جنگ سرد میان دو قطب شرق و غرب توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، “کان هالینان” روزنامه نگار و کارشناس ارشد موسسه”فارین پالیسی” در شهر “برکلی کالیفرنیا”گفت:روابط آمریکا و چین را از ابعاد مختلفی می توان بررسی کرد،نوعی روابط دنیای دوقطبی میان چین و آمریکا به وجود آمده است و این درحالی است که از بسیاری جهات، چین اصلی ترین شریک تجاری آمریکا به شمار می رود.
به گزارش راشاتودی، وی افزود:اما از سوی دیگر شاهد آن هستیم که تنشهای نظامی میان آمریکا و چین گسترش می یابد،چین از اینکه حدود ۸۰ درصد نیازهای انرژی خود را از طریق دریای زرد تامین می کند بسیار ناراحت است زیرا این آبها عموما در کنترل ناوگان پنجم و هفتم نیروی دریایی آمریکا است، همین مساله سبب نگرانی و ناراحتی چین می شود.
“کان هالینان”همچنین گفت:باتوجه به این ملاحظات، هیچ یک از دو طرف چینی یا آمریکایی نمی خواهد به سمت جنگ حرکت کند اما باید توجه داشت وقتی حضور نظامی امریکا در منطقه افزایش می یابد و تا این حد تمرکز نیروی نظامی دو طرف در منطقه وجودداشته باشد، ممکن است در مواقعی اشتباههایی بروز کند، در دنیای کنونی که از تسلیحات هسته ای و امثال آن صحبت می کنیم، بروز اشتباهها می تواند بسیار خطرناک باشد. همین مساله نگران کننده است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۴۱۱۳۳۳۶۶۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.