تنشهای روحی عامل بروزشب ادراری

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

تنش های روحی و به تعویق افتادن روند بلوغ در مغز می تواند عامل بروز شب ادراری در کودکان بخصوص در سنین پیش دبستانی باشد.

ممتاز نیوز روانشناسان مجمع روان درمانی و روانپزشکی کودکان در آلمان والدین کودکانی که شب ادراری دارند باید صبور باشند و با صبر و حوصله با فرزند مبتلا به این عارضه خود برخورد کنند.
بنابراین گزارش: به جای سرزنش کردن این کودکان باید با آرامش با آنها برخورد کرد تا باعث بروز تنش های روحی بیشتر در آنها نشود.
این گزارش می افزاید: همزمان می توان به کودک کمک کرد که مسئولیت هایی را در رابطه با شب ادراری خود بپذیرد برای مثال رختخواب خود را جمع کرده و به تنهایی تمیز کند، همچنین متخصصان تاکید کردند در صورتیکه اقدامات ساده ای مانند دادن جایزه و تشویق کودک هنگام خشک بودن رختخواب و برخورد آرام با وی نتواند این مشکل را برطرف کند باید کودک را نزد روانپزشک برد.
براساس این گزارش بسیاری از کودکان دارای شب ادراری با دوران درمانی های هدفدار و دارو درمانی با موفقیت درمان می شوند.
بنابراین گزارش و به گفته متخصصان تاثیرات عمیق برخی حوادث در محیط زندگی کودک مانند جدایی والدین، فقدان نزدیکان و یا تولد یک نوزاد جدید در خانه می تواند عامل بروز شب ادراری در کودکان شود، شب ادراری در سنین کودکی بسیار شایع است.
یادآور می شود: بر اساس تخمین متخصصان ۱۰ درصد از کودکان هفت ساله و یک تا دو درصد از نوجوانان مبتلا به این عارضه هستند و پسرها دو برابر بیشتر از دخترها به این عارضه مبتلا می شوند

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۴ مرداد   مشاهده : ۵   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – روانشناسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.