تنش آبی در شهرهای کشور/ عقب ماندگی در اجرای “پروژه های آب و فاضلاب” کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور از تنش آبی ۵۱۱ شهر کشور خبر داد.

جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تنش آبی استانهای کشور گفت: در حال حاضر ۵۱۱ شهر کشور با تنش آبی روبه‌رو می باشند که این امر به معنی برابر شدن مصرف و تولید آب در این شهرها است.

وی همچنین در خصوص وضعیت اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب در کشور گفت: در حال حاضر در این خصوص با یک عقب ماندگی تاریخی روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود:تنها ۳۸ درصد جمعیت شهری از سامانه فاضلاب برخوردار می باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۳۰ طرح فاضلاب ‌از محل تملک دارایی سرمایه‌ای دارای اعتبار می باشند.

اگر قرار است اتفاق مهم و عمده‌ای در طرح‌های فاضلاب رخ دهد باید سرمایه‌گذاری های جدیدی توسط بخش خصوصی در حوزه فاضلاب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرحهای فاضلاب کشور نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: این روشها تا حدودی اجرایی می شود به طوریکه بیش از ۵۵ طرح در قالب BOO و BOT و بیع متقابل در حال اجراست.

جانباز با اشاره به بدهی شرکت آب و فاضلاب کشور به پیمانکاران گفت: وقتی اعتبار مورد نیاز، تامین نشود، پروژه‌ها پیشرفتی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در پیشرفت طرح‌های فاضلاب به دلیل این است که پروژه‌های فاضلاب در کشور دیر آغاز به اجرا شده است گفت: در حدود بیش از هزار شهر تنها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سامانه پساب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه مصوبات شورای اقتصاد در حوزه هزینه انشعاب، آب بها و خدمات دفع فاضلاب ملاک عمل است، گفت: ما براساس مصوبات عمل می کنیم.

جانباز با تاکید بر این‌که از چند سال قبل شفاف سازی در امورکار صورت گرفته است خاطرنشان کرد: مبنای محاسبه هزینه انشعاب در قبل متراژ مسکن بود در حالی که اکنون قیمت‌ها در مناطق مختلف کشور مشخص است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.