تنش میان یونیفل و ساکنان مارون الراس/ انزجار از تحرکات آشوب طلبان در صیدا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الانتقاد، “آندریه تننتی” سخنگوی نیروهای یونیفل اعلام کرد: مشکلات میان نیروهای یونیفل و ساکنان جنوب لبنان در منطقه “مارون الراس” به وجود آمد.

وی افزود: مشکل زمانی آغاز شد که نظامیان عضو یونیفل اقدام به عکسبرداری در این منطقه کردند که ساکنان مارون الراس دوربین این نظامیان را گرفتند.

سخنگوی نیروهای یونیفل اظهار داشت: با دخالت نیروهای بین المللی و ارتش لبنان موضوع حل شد و دوربین بازگردانیده شد.

خبر دیگر از لبنان اینکه “مروان شربل” وزیر کشور لبنان از “احمد الاسیر” عنصر سلفی که اتوبانی را در صیدا بسته است خواست که مکان تحصن خود را به مکان دیگری انتقال دهد که وی با این درخواست مخالفت کرد.

این در حالی است که “شیخ حسام العیلانی” امام جماعت مسجد “الغفران” صیدا ضمن محکوم کردن حمله به تیم شبکه المنار خواستار حمایت از اصحاب رسانه و مساعدت به آنها برای انتقال حقایق به مردم شد.

وی ضمن ابراز انزجار از بستن اتوبانی در صیدا اظهار داشت: ما قبلا درباره این حوادث هشدار داده بودیم اما گوش شنوایی وجود نداشت و حتی عده ای بر من خرده می گرفتند.

از سوی دیگر کابینه لبنان بعد از ظهر سه شنبه در کاخ بعبدا موضوع بودجه این کشور پس از انجام اصلاحات صورت گرفته را بررسی خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان پنجشنبه آینده راهی آلمان خواهد شد تا با آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور دیدار کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.