تنهایی در همه جا وجود دارد

هادی مقدم دوست در گفت و گو با هنرآنلاین عنوان کرد:

هادی مقدم دوست کارگردان فیلم ˝سربه مهر˝ در گفت و گو با خبرگزاری هنر گفت : تنهایی در همه جا وجود دارد

 هادی مقدم دوست کارگردان فیلم سینما در گفت وگو با هنر آنلاین در باره ساخت فیلم ” سربه مهر” و تاثیرات همکاری با حمید نعمت الله گفت : با حمید نعمت الله سال های سال است که تجربه کاری مشترک داریم و باتفاق هم فیلم نامه می نویسیم . قدیمترها یک فیلم مشترک ۱۶mm با یکدیگر ساخته بودیم . فیلم نامه سر به مهر را به صورت مشترک با حمید نعمت الله نوشته بودیم .در واقع سر به مهر در تداوم همان همکاری و کار مشترک ما ساخته شد.

نویسنده ” بی پولی ” در مورد استفاده از تم رفاقت عنوان کرد : رفاقت و رابطه دو نکته مهم است . یکی از مواد اصلی تحلیل رفاقت رابطه است . یک رابطه خوب میان دو نفر اسمش رفاقت است .

نویسنده ” وضیت سفید ” در باره تنهایی شخصیت اصلی فیلمش افزود : در هر جامعه ای این مسئله وجود دارد . حتی در یک ده کوچک با جمعیت محدود و یا جمع چهار نفره به طور طبیعی آدمها هم فردیت خودشان را دارند وهم زندگی اجتماعی دارند . بهر حال موقعی که آدم از فردیت خارج می گردد .زیست جمعیش آغاز می گردد و طبیعتا هم فردیتش فعال است و هم به زندگی جمعیش اهمیت قائل است . موقعی که در فیلمی مجموعه ای از آدمها را نشان می دهیم .

سوای یکدیگر نمی توانند رفتاری داشته باشند و قاعدتا باید به یکدیگر مربوط بشوند . در فیلم نامه نویسی موقعی که فیلم نامه ای نوشته می گردد و شخصیت طراحی می گردد . در مرحله بعدی رابطه این شخصیت با سایر شخصیتهای فیلم نامه است و تعداد رابطه ها بسیار بیشتر از تعداد آدمهای فیلم نامه است . بنابراین در نگارش فیلم نامه طراحی شخصیت یک امر جداگانه و طراحی روابط یک رویه دیگری دارد .بنابراین طراحی رابطه جدا از اینکه یک انتخاب بر اساس سلیقه است و انعکاس یک واقعیت انسان شناسانه و جامعه شناسانه است یک مبحث فنی فیلم نامه نویسی هم محسوب می گردد.شما همان انداره که موظف میباشید طراحی شخصیت انجام بدهید.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.