تنها‌ساختمان‌استوار‌روستای‌زلزله‌زده+عکس

تنها ساختمان استوار روستای گوره‌درق در برابر زلزله

در کنار این ویرانی، محل تحصیل دانش‌آموزان سالم مانده است و چون نگینی در روستای زلزله‌زده می‌درخشد.

به گزارش فارس ، حادثه غم‌بار زلزله در ایران که کشوری زلزله‌خیز است، حادثه غریبی نیست، هر چند وقت یکبار زمین می‌لرزد و دل‌ها را می‌لرزاند و دوباره آرام می‌شود.

هنوز خاطره تلخ زلزله رودبار و منجیل و بم فراموش نشده است که دوباره رخت سیاه برای از دست دادن تعدادی از هموطنان در زلزله آذربایجان شرقی تن می‌کنیم.

در روستای زلزله زده گوره درق که از توابع شهرستان اهر است، همه منازل خراب شده‌اند، حتی مسجد روستا نیز کاملاً ویران شده است.

هلال‌احمر برای مردم چادر برپا کرده و کمک‌هایی نیز می‌رسد؛ اجساد بیرون کشیده ‌شدند و مجروحان به شهر منتقل شدند اما هنوز لاشه حیوانات زیر آوار ‌مانده است. روستاییان تنها متعجب به آوارها می‌نگرند، انگار هنوز باور ندارند که دار و ندارشان زیر این آوارهاست.

اما درست در کنار تمام این ویرانی‌ها، ساختمانی پابرجاست و تنها ساختمان این روستاست که از گزند زلزله جان سالم به در برده است.

 

این مدرسه که در سال ۱۳۳۸ احداث شد و دوباره در طرح تخریب و بازسازی مدارس، بنای مجدد شده است، اکنون امید مردم روستاست.

یکی از روستاییان می‌گوید: همه چیز ویران شده است اما ساختمان مدرسه سالم است؛ کاش منزل مردم نیز مثل ساختمان مدرسه بود و خراب نمی‌شد.

 

رضا صدیقی فرماندار اهر می‌گوید: در برخی روستاهایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده اند، مدارس سالم هستند و حتی از مدارس برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده شده است.

وی اضافه می‌کند: وقتی در روستاها به بازدید می‌پرداختیم، سالم ماندن مدارس جدید، بازسازی و مقاوم‌سازی شده بسیار خوشحال کننده بود و باعث شد تا مردم روستا نیز از فضای مدرسه بتوانند استفاده کنند.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.