تنها شش تن از روسای کمیسیون​های مجلس به دعوت احمدی​نژاد لبیک گفتند/ غیبت ۹ رئیس کمیسیون

عصرشنبه رئیس جمهور از روسای کمیسیون های تخصصی مجلس برای برگزاری جلسه مشترک دعوت کرده بود ۶ نفر از روسای کمیسیون ها از ۱۵ رئیس دعوت شده دراین جلسه مشترک حضور یافتند.

براساس این گزارش غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود، مسعود میر کاظمی رئیس کمیسیون انرژی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها از غایبان جلسه مشترک روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور بودند.

در این میان حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت که به این دیدار دعوت نشده و معاون پارلمانی رئیس جمهور در توضیح گفته است که نام وی را سهوا از قلم انداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی که از حاضران جلسه مشترک نمایندگان با رئیس جمهور بود گفت: در این جلسه هر یک از روسای کمیسیون ها با توجه به حوزه تخصصی خود در مورد مشکلات اقتصادی، حمایت از تولید ملی و کشاورزی، نحوه تقسیم بودجه و تحقق وعده های دولت در زمینه ایجاد اشتغال و تعامل قوای سه گانه صحبت کردند.

اللهیار ملکشاهی با بیان اینکه این جلسه حدود ۳ ساعت به طول انجامید، ادامه داد: رئیس جمهور نیز پس از استماع مشکلات توضیحاتی را ارائه دادند و مقرر شد جلسات مشترک رئیس جمهور با روسای کمیسیون ها برای دست یابی به راه حل مشترک حل مشکلات ادامه داشته باشد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی خبر داد : روسای کمیسیون ها با گلایه از اظهارات رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از وی در خواست کردند در راستای هماهنگی بیشتر دولت و مجلس از طرح مباحث حاشیه ای خودداری کنند.

ملکشاهی افزود: رئیس جمهور نیز از نمایندگان خواست برای هماهنگی دولت و مجلس از طرح مسائل حاشیه ای جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه نمایندگان مسائلی را در خصوص حوزه های انتخابیه خود مطرح کردند که مورد استقبال رئیس جمهور واقع شد، افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت نباید در استان ها سرمایه گذاری کند. نمایندگان حاضر در جلسه از رئیس جمهور در خواست کردند مناطق محروم از این قائده مستثنی شوند که این پیشنهاد با استقبال رئیس جمهور مواجه شد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان از بودجه کم استان هایشان گلایه داشتند که رئیس جمهور وعده داد از طریق بودجه های ملی این کسری ها جبران شود.

ملکشاهی با اشاره به تاکید بر حمایت از تولید ملی در این جلسه اظهار داشت: دولت در سال پایانی خود با اجرای طرح مهر ماندگار قصد اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را دارد که ما از رئیس جمهور در خواست کردیم اعتبار ویژه به تکمیل پروژه های نیمه تمام مناطق محروم اختصاص دهد.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم نیز که در این جلسه حضور یافته بود از ارائه هر گونه گزارشی در خصوص جلسه مشترک روسای کمیسیون ها با رئیس جمهور خودداری کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با برگزاری این جلسه رویکرد تعاملی میان دولت و مجلس آغاز شد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با برگزاری ماهانه این جلسات میان روسای کمیسیون ها، رئیس جمهور و وزرا می توان به توافقاتی در قالب طرح و لایحه برای حل مشکلات دست یافت.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.