تنها مشکل زلزله زدگان آذربایجان زمان و زمستان است

وزیر راه وشهرسازی گفت: تنها مشکلی که مردم زلزله زده آذربایجان با آن در حال حاضر درگیر هستند سرمای زمستان و کمبود زمان برای ساخت خانه های ویران شده است.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ۱۷ هزار  و ۷۸۹ خانه مسکونی روستایی تخریب شده است، گفت: این میزان تخریب در واحدهای مسکونی شهری به ۱۰ هزار واحد رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد ساکنانی که در مناطق زلزله زده ثابت هستد و ییلاق و قشلاق نمی کنند به ۷ الی ۸ هزار نفر می رسد.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه یاد آور شد:  افرادی که در این مناطق ثابت نیستند و ییلاق و قشلاق می کنند  قبول کرده اند که  وام آنها پرداخت و واحدهای مسکونی آنها در مرحله دوم ساخته شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه درحال حاضر باید ۱۲ هزار واحد دامی ساخته شود، افزود: ۸ هزار واحد مسکونی باید تا رسیدن فصل زمستان احداث و در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد. 

وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: متراژ خانه های زلزله زده ۶۰ متر است وتمامی مراحل  پرداخت وام  مصوبه های آنها را گذارنده شده است  بنابراین مشکلی در ساخت ۸ هزار واحد مسکونی نداریم.

وی با اشاره به اینکه تنها مشکلی که در این مناطق وجود دارد زمستان و کم بودن زمان برای ساخت خانه هایشان است گفت: می توان با ساخت ۸ هزار واحد مسکونی و ۱۲ هزار واحد دامی  زمستان را گذارندو سایر افرادی  که در مناطق  زلزله زده ثابت نیستند می توانند در فصل تابستان با دریافت وام واحدهای مسکونی خود را بسازند.

نیکزاد در خصوص میزان وام های مناطق آذربایجان شرقی نیز گفت: ۱۲ میلیون روستایی ۲ میلیون بلاعوض و ۱٫۵ میلیون قرض الحسنه است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.