تنها ۶ درصد از واردات گوشت را انجام دادیم

رییس موسسه جهاد استقلال:
تنها ۶ درصد از واردات گوشت را انجام دادیم

۱۷:۰۵ (جمعه ۲ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس موسسه جهاد استقلال در پاسخ به این اینکه شرکت‌های اقماری وابسته به وزارت جهاد کشاورزی عمده واردات را در زمینه گوشت و مرغ در دست دارند، تصریح کرد: وقتی اشکالی در کارشان به وجود می‌آید، گناه را به گردن دیگران می‌اندازند برای همکاری تنظیم بازار حدود شش درصد از واردات گوشت قرمز مورد نیاز را انجام دادیم.

محمدرضا شافعی‌نیا ، درباره این‌که شرکت‌های اقماری وابسته به جهاد کشاورزی گوشت و مرغ وارد می‌کنند، اظهار کرد: زمانی که اشکالی در کارشان به وجود می‌آید، گناه را به گردن دیگران می‌اندازند.

وی با اشاره به این‌که موسسه‌ی جهاد استقلال شرکت‌های زیادی دارد، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از این شرکت‌ها را به عنوان مباشر تنظیم بازار مواد پروتئینی انتخاب کرده است، لذا این شرکت بخشی از واردات گوشت قرمز را که مورد نیاز کشور بوده، انجام داده است.

شافعی‌نیا اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز در کشور در داخل تامین می‌شود و ۱۰ درصد از این میزان باید از طریق واردات تامین شود.

رییس موسسه جهاد استقلال اعلام کرد: این شرکت در شش درصد از واردات گوشت قرمز دخیل بوده که این واردات نیز نظارت‌شده بوده است.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم هر کسی با هر قیمتی محصول را وارد و به مصرف‌کننده بفروشد، لذا برای تنظیم بازار همکاری کرده‌ایم و حدود شش درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را از طریق واردات تامین کرده‌ایم.

پیش از این حسین صدر ـ رییس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران ـ اظهار کرده بود: شرکت‌های اقماری وابسته به جهاد کشاورزی عمده واردات را در زمینه گوشت و مرغ در دست دارند.

همچنین طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ” به منظور جلوگیری از ازدحام بی رویه متقاضیان واردات گوشت قرمز از منابع خارجی که بعضا امکانات و تجربه کافی در امر واردات موصوف را ندارند و حضور آن ها در بازار کشورهای مبدا صرفا باعث افزایش کاذب قیمت خواهد شد و به منظور اعمال وحدت رویه و مدیریت برواردات کالاهای پروتئینی، وزارت متبوع اقدام به تشکیل گروه واردکنندگان مواد پروتئینی متشکل از نمایندگان بخش دولتی، خصوصی و تعاونی کرده است که این گروه پس از بررسی‌های لازم، در صورت احراز شرایط ، بدون هیچ گونه تمایزی مبادرت به معرفی متقاضیان جهت انجام واردات می‌کنند که تاکنون حدود ۵۰ شرکت در این زمینه مجوز دریافت داشته و درحال فعالیت هستند.”

.

.

.

.

.

..

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.