تنوع شبکه های تلویزیونی ها مانع استقبال مردم از سینمای مستند می‌شود

۰۷م آذر ،

وجود کانال های مختلف تلویزیونی در داخل کشور، شبکه های سینمای خانگی و شبکه های ماهواره ای مانع از استقبال مردم برای تماشای آثار مستند از طریق سینما می شود.

علیرضا خالق وردی مستندساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سینمای مستند گفت: محتوای سینمای مستند متکی به اعمال و فعالیت های روزانه است و مستندهای اولیه همچون مردی از آرام، نمک شمال به تصویرگری موضوعات ابتدایی زندگی همچون شکار، استراحت و غذاخوردن می‌پرداخت.
این مستندساز با اشاره به چالش های سینمای مستند گفت: وجود کانال های مختلف تلویزیونی در داخل کشور، شبکه های سینمای خانگی و شبکه های ماهواره ای،‌ بمباران اطلاعاتی از طریق این رسانه و نمایش آثار مستند در آنها مانع از استقبال مردم برای تماشای این آثار از طریق سینما می شود که می‌توان از آن به عنوان چالش سینمای مستند نام برد.
وی افزود: البته موضوعاتی همچون مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زندگی شهری به این امر دامن می‌زند.
خالق وردی در پایان در خصوص مستندهای سفارشی خاطرنشان کرد: بسیاری از این مستندات براساس منافع سازمان های سفارش دهنده ساخته می شود که البته این موضوعه در همه جا رواج دارند زیرا بیان واقعیت نسبی است و نمی توان به صورت قاطع به تحلیل واقعیت پرداخت.
وی بیان کرد: هر فردی به تصویرگری موضوعات از دیدگاه خود می‌پردازد و سفارش دهندگان هر کشوری با در نظرگیری برخی ایده آل ها و سپردن این کار سعی در نمایش آن در جهت منافع خود دارند.
خالق وردی گفت: برای مثال در مستند پیروزی اراده به تجلیل از هیتلر و بزرگ نمایی فعالیت هایش و خداگونه جلوه دادن او پرداخته می شود بنابراین هیچ ارگان و سازمانی به بدگویی در خصوص فعالیت های اشخاص خود نمی‌پردازد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.