تنگی دریچه آئورت باعث مرگ ناگهانی می‌شود

تنگی دریچه آئورت باعث سرگیجه، زمین خوردن و مرگ ناگهانی خواهد شد.

دکتر منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود : تنگی دریچه آئورت یکی از بیماری های خطرناک است که باید به آن توجه شود.
قارونی بیان کرد: گاهی اوقات با بالا رفتن سن دریچه آئورت تنگ می شود که عواملی که باعث تنگی دریچه می شود رسوب کلسیم و آهک است که در سنین بالای ۷۰ سال اتفاق می افتد که به آن تنگی دریچه در سنین بزرگسالی خواهد بود.
وی تصریح کرد: به دلیل تنگی دریچه، خون  نمی تواند از قلب خارج شود و در نتیجه خون کافی به مغز نمی رسد و ممکن است برای فردی که دچار تنگی دریچه می شود سرگیجه و حمله های قلبی و ز مین خوردن و بزرگ شدن قلب خواهد شد و باید سریعا دریچه تعویض شود چون ممکن است باعث ایجاد مرگ ناگهانی شود و اصولا تنگی دریچه آئورت جز بیماری هایی است که باید به آن توجه شود.
وی اظهار داشت: اگر تنگی دریچه آئورت در همان سنین اوایل عمر باشد و تشخیص داده شود باید با عمل جراحی مشکل را حل کرد ولی اگر تنگی آئورت در افراد سالمند باشد در صورت عدم احتمال عمل جراحی به دلیل پیری و کهولت باید با دادن قرص کنترل شود.
قارونی توصیه کرد:  نکته مهم در این افراد این است که موقع کشیدن دندان یا هر نوع عمل جراحی قبل از آن باید آنتی بیوتیک مصرف کرد تا میکروب روی دریچه نشیند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. shadi:

    یکی از بستگان ما در بیمارستان عمل دریچه قلب را انجام داد و فوت کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.