تن‌پوشی برای راهی شدن تا خدا

۰۵اردیبهشت،

تجربه سفر حج برای همه آدم‌ها تجربه زیبایی است. همه چیز با دنیای خارج تفاوت دارد حتی لباس‌هایی که باید پوشید. همه یکسان و همه پاک. اگر قصد سفر به خانه خدا را داریدمطلب زیر را اطلاعاتی دربارهٔ لباس احرام به شما می‌دهد.

سرویس مد و لباس هنرآنلاین؛ لباس احرام نباید از حریر خالص تهیه شده باشد. همچنین نباید نازک و بدن نما باشد. با توجه به گرم بودن هوای مکه و تعرق بسیار، نازک بودن لباس احرام سبب می‎شود بدن انسان نمایان شود که این عمل حرام است و به اعمال انسان ضرر می‌رساند.

مانتو، چادر، روسری یا مقنعه احرام نباید گلدوزی، سنگ دوزی، گیپور دوزی و یا دکمه‌های تزیینی داشته باشد. محرم شدن در چنین لباس هایی اشکال دارد و صحیح نیست.

در زمانی که محرم می‌شوید جز لباس احرام شما سایر لباسهایی که زیر لباس احرام خود می‌پوشید نیز نباید گلدوزی و گیپور دوزی و تزیین شده باشد . لذا حتما لباسی که ساده باشد نیز همراه داشته باشید.

لباس احرام نباید معطر باشد و بوی خوش از آن متصاعد گردد. مواظبت شود هنگام قرار دادن لباس های احرام داخل ساک ، کنار وسائل معطر یا لباس های معطر و یا هر چیزی که بوی خوش آن ممکن است لباس احرام را معطر سازد قرار نگیرد.

همچنین به این نکته توجه کنید که لباس احرام باید از پول حلال تهیه شده باشد. مراد این است که اگر از پولی تهیه شود که متعلق خمس باشد انجام عمره با چنین لباسی صحیح نیست.

ضمنا اگر از لباس احرام دوستان یا فامیل خود نیز استفاده می کنید اگر مطمئن میباشید که آنان به این مسئله توجه داشته اند و یا یقین ندارید که از پول خمس داده نشده تهیه کرده اند پوشیدن آن لباس برای شما اشکال ندارد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.