تهاتر زیتون و خرمای ایران با برنج و گوشت پاکستان

تهاتر زیتون و خرمای ایران با برنج و گوشت پاکستان

کمیسیون کشاورزی و صنعت غذای اتاق تهران در حال مذاکره برای انعقاد قراردادی با هدف تهاتر خدمات و کالا با دو استان کشور پاکستان است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنعت غذای اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین اقدامات این کمیسیون در صنعت غذا به حضور در این کمیسیون در پاکستان اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی و صنعت غذای اتاق بازرگانی در پاکستان مذاکراتی را با دو اتاق بازرگانی استان‌های لاهور و کراچی انجام دادند.

شاهرخ ظهیری از ارائه دو طرح کشاورزی به اتاق‌های بازرگانی کراچی و لاهور توسط هیئت اعزامی از اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و افزود: یکی از این طرح‌ها توسعه کشت زیتون در این دو استان و دیگری طرح ژنتیکی خرما است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ژنتکی خرما، اصلاح نهال‌های خرما و کشت خرما مدنظر است.

رئیس کارگروه صنعت غذای اتاق ایران درباره نتیجه این مذاکرات ادامه داد: مقرر شده است در ماه آینده که فصل برداشت زیتون است مسئولان این اتاق‌ها سفری به ایران داشته باشند تا ضمن بازدید از مزارع نمونه کشت زیتون و خرما، قراردادی نیز منعقد شود.

ظهیری تصریح کرد: در نتیجه انعقاد این قرارداد، دو استان لاهور و کراچی پاکستان در ازای ارائه نهال زیتون و خرما و همچنین اجرای تکنولوژی کشت این دو محصول توسط ایران، اقدام به واردات گوشت، برنج و ذرت دامی به ایران کند.

وی با اشاره به اجرای تکنولوژی کشت این محصولات به‌صورت کاملاً علمی توسط ایران یادآور شد: دو استان کراچی و لاهور حدود ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند و هر چند هنوز توافقی برای حجم این قرار داد تهاتری نشده است اما پیش‌بینی می‌شود حجم قابل توجهی باشد زیرا مسئولان اتاق بازرگانی این دو استان پیگیر توان و ظرفیت ایران برای ارسال نهال و اجرای تکنولوژی شدند که هیئت اعزامی اعلام کرد ایران توانایی ارسال هر میزان تقاضای نهال و اجرای تکنولوژی را دارد./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910629-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.