تهجد و بصیرت افزایی ۱۶۰ استاد و طلبه قمی در جوار بارگاه رضوی

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) قم از برگزاری اردوی تابستانی انصار المهدی(عج)، با حضور ۱۶۰ تن از اساتید و طلاب این مدرسه، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالجلیل محمودی  با اشاره به برگزاری اردوی تابستانی انصارالمهدی(عج)، برای چهاردهمین سال متوالی در جوار بارگاه رضوی،‌ به منظور ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و معرفتی گسترده  به طلاب، گفت: این اردو هر ساله در مشهد برگزار می‌شود و طلاب در این مدت، مهیمان بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌باشند.
وی با اشاره به همزمانی اردوی تابستانی امسال با ماه مبارک رمضان، اظهار داشت:‌ با توجه به این همزمانی، اردوی امسال، به جای ۴۰ روز، در مدت ۳۰ روز برگزار می‌شود.
مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) قم به تبیین ویژگی‌های اردوی تابستانی امسال نسبت به سال‌های گذشته پرداخت و گفت: از جمله تفاوت‌های برنامه‌های اردوی امسال، تغییر برنامه‌های آموزشی است؛ به این معنی که در اردوهای پیشین، برنامه‌های ارتقایی اجراء می‌شد، اما امسال با تأکید مدیر حوزه علمیه استان قم،‌ این اردو با رویکرد و گرایش تقویتی و تثبیت آموزه‌ها و کاربردی کردن دروس سال گذشته طلاب برگزار شد

*حضور ۱۶۰ استاد و طلبه در اردوی انصارالمهدی(عج)
وی با اشاره به حضور بیش از ۱۶۰ استاد و طلبه در اردوی تابستانی مدرسه علیمه خاتم‌الانبیا(ص) در جوار بارگاه رضوی، ادامه داد: در اردوی امسال علاوه بر سایر برنامه ها، در دو پایه تحصیلی که الزاما برای تکمیل برخی دروس نیاز به ارائه دروس ارتقای وجود داشت، برنامه ارتقایی نیز اجراء شد.

*استقبال از اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری را از دیگر برنامه‌های اردوی تابستانی طلاب مدرسه خاتم الانبیاء معرفی کرد و گفت: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در سال‌های گذشته نیز برگزار می‌شد، ولی تفاوت برگزاری آن در اردوی تابستانی امسال، نحوه برگزاری و استقبال طلاب می‌باشد.
وی افزود: در گذشته، شرکت طلاب در این طرح  به صورت اختیاری بود؛ به طوری که آثار شهید مطهری به عنوان درس جنبی در نظر گرفته می‌شد‌، اما امسال، این آثار را برای تمام طلاب، به عنوان یکی از برنامه های اصلی در دستور کار مدرسه قرار گرفت.
مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) قم با اشاره به حضور یکی از اساتید برجسته در زمینه آثار شهید مطهری در اردوی تابستانی این مدرسه،‌ گفت: با توجه به برگزاری این طرح در ایام فراغت تحصیلی طلاب و حضور آنها در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) و همچنین حضور استادی توانا و متخصص در این عرصه، این طرح با استقبال گسترده طلاب همراه شد.

*آماده سازی طلاب برای پاسخگویی به شبهات
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی به برنامه مدرسه خاتم‌الانبیا(ص) در راستای تحقیق، تعمیق و تثبیت عقاید طلاب اشاره کرد و ابرازداشت:‌ این برنامه بر اساس قرآن، توسط یکی از اساتید مطرح قرآنی برگزار می‌شود که “توحید در قرآن”، “شفاعت در قرآن”، “عصمت در قرآن” و  “معاد در قرآن” از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این برنامه می‌باشد.
مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) قم با بیان این که طلاب با شرکت در این دوره، علاوه بر این که موجب تثبیت و تعمیق عقاید شخصی آنان می‌شود، می‌توانند شبهات و پرسش‌های مردم را نیز در این عرصه پاسخ دهند.

*توانمند سازی علمی طلاب
حجت الاسلام والمسلمین محمودی همچنین به برگزاری دوره‌های آمادگی ویژه طلاب پایه های سه و شش، برای حضور در مقاطع بالاتر تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ زمانی که طلبه از پایه سه وارد پایه چهار می‌شود و به مطالعه فقه واصول می‌پردازد، اگر بدون مقدمات باشد، ممکن است با مشکلاتی روبرو شود؛ از این رو برای برطرف کردن این مشکلات، دوره‌هایی به منظور آشنایی و شناخت بیشتر طلاب با فقه و اصول برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: طلاب پایه شش نیز که وارد سطح۲ و یا مراکز تخصصی می‌شوند، برای انتخاب درست مسیر آینده خود، نیازمند مشاوره هستند که با برگزاری کلاس‌هایی، روش تحصیل آزاد و تحصیل در مراکز تخصصی، روش انتخاب استاد و… به آنها آموزش داده می‌شود.
مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) قم در تبیین دیگر برنامه‌های  در اردوی تابستانی سال جاری مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: حدیث‌خوانی،‌ جلسات اخلاق، برگزاری یادواره شهدا، تهجد سی‌شبه در جوار مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع)، برنامه‌های تفریحی و ورزشی و… از دیگر فعالیت‌های این مدرسه علیمه در تابستان امسال می‌باشد.

*برگزاری اردوی عتبات عالیات
حجت الاسلام والمسلمین محمودی در پایان خاطرنشان کرد: البته پیش از برگزاری اردوی مشهد مقدس، اردوی طلاب و اساتید مدرسه به عتبات عالیات برگزار شد که طلاب در کنار اساتید و مسئولان مدرسه، از فضای معنوی اماکن متبرکه عتبات عالیات بهره‌مند شدند و این مر روحیه آنها را برای استفاده بیشتر از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، مضاعف کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.