تهدید بازار خودرو ایران با خودرو چینی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تهدید بازار خودرو ایران با خودرو چینی

تهدید بازار خودرو ایران با خودرو چینی

ممتازنیوز: رئیس انجمن قطعه‌سازان اتومبیل استان اصفهان گفت: متأسفانه آمار واردات خودرو‌های چینی بسیار بالا بوده و در شرایط کنونی این موضوع برای بازار خودرو‌های داخلی خطرناک است.

به گزارش ممتازنیوز، ابراهیم احمدی با اشاره به وضعیت بازار خودرو و لوازم یدکی اظهار کرد: متأسفانه خودرو‌های چینی بازار خودرو‌های داخلی را با مشکل مواجه کرده است و این موضوع سبب شده تا استقبال بسیاری از خودرو‌های داخلی نشود.
وی ادامه داد: متأسفانه آمار واردات خودروهای چینی بسیار بالا است که این موضوع در شرایط کنونی برای بازار خودروهای داخلی خطرناک است.
رئیس انجمن قطعه‌سازان اتومبیل استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های چینی با تسهیلات ویژه فروخته می‌شوند و این در حالی است که خودروسازان داخلی در شرایط کنونی توانایی انجام چنین کاری را ندارند و این موضوع نیز سبب رکود بازار خودرو‌های داخلی شده است.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی هزینه‌های ساخت خودرو در داخل با ارز آزاد محاسبه می‌شود، اضافه کرد: در صورت محاسبه هزینه‌ها با ارز مرجع، این هزینه‌ها بسیار کمتر می‌شد و قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش می‌یافت.
احمدی با بیان این که بانک‌ها نیز همکاری کافی را با خودرو‌‌سازان ندارند، تاکید کرد: این امر سبب شده خودرو‌‌سازان نیز نتوانند در حد انتظار میزان تولیدات خود را افزایش بدهند و بازار را کنترل کنند.
به گزارش فارس، وی افزود: متأسفانه وضعیت نا‌بسامان اقتصادی نیز تاثیر بدی بر روی تولیدات داشته و سبب کاهش تولیدات شده است.
رئیس انجمن قطعه‌سازان اتومبیل استان اصفهان با بیان اینکه قول‌هایی برای بهبود بازار خودرو داده شده بود، گفت: همچنین مقرر شده بود که اقداماتی در این زمینه انجام شود، اما اقدام خاصی برای رونق تولیدات انجام نگرفت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.