تهدید به انتشار فیلم مجلس زنانه همسر رئیس جمهور / حزب‌اللهی باید پولدار باشد / جنجال بوسه یک مقام سعودی در تهران

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

بیشتر خانوارهای آمریکایی بهره‌ای از رشد اقتصادی نمی‌برند، اسپانیا کشور کودکان فقیر در اروپا، فیلم مجلس زنانه همسر رییس جمهور را منتشر می‌کنیم، اعتراض به احداث یک خط لوله از سوی بومیان و سرخ پوستان آمرکیایی در واشنگتن و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۳ اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

نیویورک‌تایمز: بیشتر خانوارهای آمریکایی بهره‌ای از رشد اقتصادی نمی‌برند

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز بر اساس تحلیل آمار و ارقام به دست آمده از تحقیقات مختلف طی ۳۵ سال گذشته گزارش داد که طبقه متوسط آمریکا، دیگر ثروتمندترین طبقه متوسط در میان کشورهای جهان نیست. در حالی که قشر ثروتمند آمریکا درآمد زیادتری در قیاس با قشر همتای خود در سایر کشورهای دنیا دارد، اقشار کم‌درآمد و اقشار دارای درآمد متوسط در این کشور وضعیت به مراتب نامناسب‌تری نسبت به همتایانشان در سایر کشورهای پیشرفته دنیا دارند.

به گزارش تسنیم
، نتایج تحلیل‌های علمی کارشناسان نشان می‌دهد درآمدهای قشر متوسط جامعه کانادا پس از محاسبه مالیات ـ که در سال ۲۰۰۰ کمتر از آمریکا بود ـ اکنون از این کشور بالاتر رفته است. اقشار فقیر در آمریکا نیز اکنون درآمد کمتری در قیاس با فقیران کشورهای اکثر کشورهای اروپایی دارند.

طبق نوشته نیویورک‌تایمز، این تحلیل‌ها همچنین نشان می‌دهند که بیشتر خانواده‌های آمریکایی بهای سنگینی به خاطر نابرابری درآمد در این کشور می‌پردازند. بر اساس این گزارش، با آنکه رشد اقتصادی در آمریکا همانند بسیاری کشورهای دیگر یا بالاتر از آنهاست، درصد اندکی از خانوارهای آمریکایی از این رشد اقتصادی بهره‌مند می‌شوند.

اسپانیا کشور کودکان فقیر در اروپا

تازه ترین گزارشهای منتشره در اسپانیا حکایت از آن دارد که در حال حاضر ۸/۲ میلیون کودک معادل با ۸/۳۳ درصد جمعیت زیر ۱۸ سال در این کشور اروپایی در معرض خطر فقر هستند. این خبر را سایت روزنامه ال پاییس چاپ مادرید به نقل از سازمان غیردولتی “بچه‌ها را نجات دهیم” اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش اسپانیا پس از یونان دومین کشور اتحادیه اروپا است که در آن سیاست‌های اجتماعی برای مقابله با فقر در میان کودکان، کمترین تاثیر را داشته است. سازمان غیردولتی “بچه‌ها را نجات دهیم” سیاست‌های دولت اسپانیا، فقط توانسته است نرخ این فقر را ۹/۶ درصد کاهش دهد در حالی که در کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا، میزان فقر کودکان تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

“استر آسین” مسوول تهیه گزارش مذکور گفت: کمک‌های دولتی اسپانیا برای بهبود وضعیت کودکان که همواره محدود و بی اثر بوده، با بحران اقتصادی کنونی کمتر نیز شده است زیرا در آنها، توجه به حقوق کودکان دیده نمی‌شود. اسپانیا در حال حاضر شاهد ۲۵ درصد ترک تحصیل در میان دانش‌آموزان است که از این نظر، در صدر ترک تحصیلی زودهنگام در اتحادیه اروپا قرار دارد.

عضو جبهه پایداری: فیلم مجلس زنانه همسر رییس جمهور را منتشر می‌کنیم

به گزارش آریا، “روح‌الله حسینیان” نماینده مجلس و عضو ارشد جبهه پایداری در جمع خبرنگاران تهدید کرد که فیلم مجلس زنانه رییس جمهور را دارد و بزودی آن را منتشر خواهد کرد.


اعتراض به احداث یک خط لوله از سوی بومیان و سرخ پوستان آمرکیایی در واشنگتن


عصر ایران
منتشر کرد، مراسم تشییع قربانیان ناآرامی ها در شرق اوکراین (شهر اسلویانسک)

مراسم تشییع “گابریل گارسیا مارکز” نویسنده شهیر آمریکای لاتین در شهر بوگوتا کلمبیا

بلومبرگ: سیاست‌های رازآلود همسایه جنوبی ایران

خبرگزاری “بلومبرگ” (bloomberg) نوشت: طرح “عمان” برای کشیدن خط لوله یک میلیارد دلاری از “ایران” آخرین نشانه شکست عربستان سعودی در متحد کردن همسایگان خود برای تشکیل یک بلوک علیه ایران است. پس از چند دهه این توافق، اولین قرارداد در نوع خود با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که در ماه گذشته و با سفر “حسن روحانی” به کشور عمان به امضا رسید. قرار است این خط لوله در سال ۲۰۱۷ به نتیجه برسد و این درحالی است که آمریکا این اقدام عمان را محکوم نکرده است و قرار نیست این کشور را تهدید کند.
 
 به گزارش جام، بلومبرگ با یادآوری این نکته که “عمان به این گاز نیاز دارد” نوشت: مقدار گاز وارداتی عمان از قطر برای این کشور کافی نیست، و عمان این قرارداد را علاوه بر نیاز اقتصادی، بخاطر نزدیکی بیشتر به ایران و دوری از عربستان عملی خواهد کرد. البته عمان تنها کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست که با سیاست‌های عربستان مخالف است، بلکه قطر نیز به تازگی از پیروی خط مشی‌های عربستان خودداری می‌کند. چشم‌انداز کاهش تنش‌ها و عادی‌سازی روابط ایران و غرب به خاطر توافقات هسته‌ای باعث افزایش نگرانی عربستان شده است و در این وضعیت که عربستان احساس تهدید بیشتری از سوی ایران می‌کند، کشور عمان ایران را یک فرصت اقتصادی می‌بیند.

 

این خبرگزاری با بیان اینکه “ذخایر نفتی و جمعیت عربستان از بقیه اعضای شورای همکاری خلیج فارس بیشتر است” اضافه کرد: عربستان درعین حال همیشه تلاش کرده است تا سیاست‌های خود را به کشورهای همسایه خود تحمیل کند ولی این کشورها در برخی سیاست‌ها عربستان را قبول ندارند، مثلا عربستان مخالف بهبود روابط ایران و آمریکا است و همچنین از به ثمر رسیدن اسلام سیاسی در منطقه هراسان است. عربستان همیشه سعی کرده است اتحادیه‌ای با سیاست‌های امنیتی و اقتصادی یک پارچه و پول واحد مانند اتحادیه اروپا بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کند اما طرح حای سعودی‌ها در این راستا همیشه با شکست مواجه شده است.
 
 
“یاسمین بنشی” معارضی که تکفیری‌ها سرش را بریدند

روز گذشته در خبرها آمده بود که گروه تروریستی تکفیری موسوم به “جنبش آزادگان شام” اقدام به ترور “یاسمین بنشی” معارض سوری کردند. یاسمین بنشی پس از اینکه مدتی را در بازداشت نظام سوریه قرار داشت، از زندان آزاد می‌شود و تصمیم به سفر به ترکیه می‌گیرد، به همین منظور راهی استان “ادلب” در شمال غربی سوریه می‌شود، اما در حین عبور از گذرگاه مرزی “باب الهوی” که در کنترل گروه تروریستی “جنبش آزادگان شام” است، توسط عناصر این گروه دستگیر می‌شود.

به گزارش فارس، اگرچه وی از جمله هواداران و طرفداران انقلاب سوریه بوده و حمایت خود را از آن اعلام کرده است، اما گزارش‌های به دست آمده تاکید می‌کند که جنبش آزادگان شام در ابتدا یاسمین بنشی را به اسارت می‌گیرند و وی را به ضرب گلوله می‌کشند. معروف است که یاسمین بنشی از جمله معارضان سوری بود که خواستار به دست گرفتن سلاح در برابر نظام سوریه بود و یکی از برجسته‌ترین و بارزترین معارضانی بود که خواهان ایستادگی و مقاومت در برابر ارتش سوریه بود، اما تمام این سوابق نتوانست وی را از چنگ عناصر آزادگان شام نجات دهد. این گروه تروریستی به این بهانه که وی با نظام همکاری دارد، ابتدا وی را به قتل رسانده و سپس سر او را برید.

سناتور فرانسوی در دام منافقین افتاد/ دیدار خارج از برنامه در ایران نداریم

 هیئت پارلمانی فرانسه متشکل از ۶ سناتور سه‌شنبه شب وارد تهران شد. هرچند که این سفر قبل از ورود این هیئت به تهران با حاشیه‌ای همراه شد و آن بحث حمایت یکی از اعضای هیئت فوق از گروهک تروریستی منافقین چندین سال قبل از وقوع این سفر بود. این موضوع تسنیم را بر آن داشت تا از چند و چون ماجرا از زبان خود سناتور فرانسوی و هیئت همراه درباره این موضوع مطلع شود.

“فلیپ مارینی” رئیس هیئت اعزامی پارلمان فرانسه به ایران پس از ورود به تهران در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه برنامه ما از فردا صبح آغاز می‌شود، اظهار داشت: دیدارهای ما بسیار سطح بالاست و این دور دوره بسیار مهمی برای روابط ایران و فرانسه است. این روابط در تاریخ ثبت می‌شود. ما هر ۶ نفر امیدواریم که سال ۲۰۲۴ مرحله مهمی در پیشرفت روابط ایران و فرانسه باشد.

“فلیپ دالیه” سناتور فرانسوی و عضو این هیئت ۶ نفره فرانسوی که پیشتر بحث حمایت وی از گروهک تروریستی منافقین مطرح شده بود، در این مصاحبه گفت: من سناتور شهر “سن‌سن‌دنی” هستم، که شهری نزدیک پاریس هست. ماجرا از این قرار است که من به‌همراه منتخبان دیگر مردم به تظاهراتی که در آن شهر برگزار شد، دعوت شدم. یک جلسه عمومی در آنجا برقرار بود. من یک‌دفعه در آنجا دیدم که کنار نمایندگانی از کشورهای دیگر هستم. من آن روز بدون هیچ برنامه خاصی آنجا رفته بودم که در اصل یک جلسه عمومی بود. همراه من نمایندگان دیگری هم بودند. بعد از پایان جلسه هم رفتم و دیگر هیچ ارتباطی با این گروه نداشتم. برایم سخت هست که درک کنم پس از گذشت این‌همه زمان از آن قضیه،
چنین هیجانی در رابطه با این موضوع در اینجا (ایران) وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: من خیلی خوشحالم که الآن در ایران هستم و این فرصتی است که ایران را کشف کنم. همچنین خیلی خوشحالم که با مردم ایران آشنا می‌شوم و می‌توانم با نهادهای ایران ارتباط برقرار کنم. امیدوارم که در این سفر بتوانم ایران را بشناسم و همچنین این سفر باعث گسترش روابط دو کشور شود.

مارینی، رئیس هیئت پارلمانی فرانسه در ادامه با اشاره به حضور دالیه در جمع حامیان منافقین گفت: تصور من این است که سناتور دالیه مثل افراد زیاد دیگر در حقیقت در تله گروه به‌اصطلاح مجاهدین خلق افتاد. ما دقیقاً از بهای سنگینی که ایران در جنگ با عراق داد آگاه هستیم و درک می‌کنیم که این گروه چقدر می‌تواند در ایران نامحبوب باشد.

رئیس هیئت پارلمانی فرانسه در خصوص اینکه آیا این هیئت هم مانند هیئت‌های قبلی اروپایی برنامه‌ای برای دیدارهای مخفیانه و جنجالی با برخی افراد در ایران خواهد داشت یا نه، گفت: برنامه‌ای را که مجلس ایران با سفارت فرانسه در تهران برای ما تدارک دیده‌اند برنامه‌ای کاملاً علنی بوده و ما هیچ دیداری به‌جز دیدارهای پیش‌بینی شده در برنامه نداریم.

یادبود قربانیان سانحه کشتی غرق شده کره جنوبی

خواننده رپ آلمانی در جبهه القاعده سوریه کشته شد

 “دنیس ممدو گرهارد کاسپرت”  با نام هنری ” دسو داگ” خواننده رپ آلمانی که از طریق ترانه‌های هیپ هوپ شهرت جهانی کسب کرده بود، در سال ۲۰۱۰ مسلمان شده بود. وی فرزند مادر آلمانی و پدر مهاجری از کشور آفریقایی غناست. او چند ماه پیش برای حضور در جمع جنگجویان تندروی اسلامگرا به سوریه سفر کرد و با عضویت در گروه داعش (دولت اسلامی عراق و شام)  نام “ابوطلحه آلمانی” را برای خود برگزید. “دسو داگ” معتقد بود در سوریه در حال جهاد است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، او به همراه جمعی از جنگجویان افراطگرا در عملیات بمب‌گذاری انتحاری توسط گروه جبهه النصره مرتبط با شبکه القاعده کشته شد.
 ابوطلحه تاکنون بارها در فیلم های متعدد منتشر شده از سوی داعش درباره جهاد در سوریه، حضور داشت. او در سپتامبر ۲۰۲۴ نیز در بمباران هوایی در سوریه زخمی شده بود.
“دسو داگ” پس از سفر به سوریه علاوه بر برعهده گرفتن فرماندهی واحد ملت ابراهیم در داعش، همچنان به خواندن ترانه ادامه داد البته این بار محتوای ترانه‌هایش، تشویق جوانان در غرب به سفر به سوریه برای جهاد و جنگ و انجام عملیات‌های انتحاری بود. او در این ترانه‌ها می‌خواند که پاداش جهاد و عملیات انتحاری بهشت است.

یکی از سایت های اینترنتی گروه های افراط گرای اسلامی خبر مرگ این خواننده رپ سابق آلمان را اینگونه منتشر کرد: خبر شهادت برادر مجاد ابوطلحه المانی به گوش امت اسلامی رسید. امیدواریم که خداوند قبول کند. این اتفاق در نتیجه انفجار انتحاری توسط یکی از سربازان جولانی خائن (فرمانده جبهه النصره) در خانه ای روی داد که شماری از برادارن از داعش در آن حضور داشتند.

دسو داگ قبل از سفر به سوریه

جنجال بوسه سعودی بر پیشانی “هاشمی رفسنجانی”

جوانان عربستانی روز سه‌شنبه، پس از انتشار تصویر سفیر عربستان در تهران در دیدار با ” هاشمی رفسنجانی”، در صفحات توئیتر خود از دیدار سفیر کشورشان در تهران با “هاشمی رفسنجانی” انتقاد کردند و بوسه سفیر بر پیشانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به انتقاد گرفتند.

به گزارش فارس، این جوانان که عمدتا به سیاست‌های داخلی خاندان سعودی اعتراض دارند، با انتقاد از رویکرد رژیم آل‌سعود در برخورد با اقلیت شیعیان در این کشور و سرکوب آنها تاکید کردند که درحالی که شیعیان در عربستان به دلیل شیعه بودن مورد غضب هستند وگاهی به “مزدوری برای ایران” متهم می‌شوند، نماینده عربستان بر پیشانی یکی از سران ایران بوسه می‌زند.

جام

/ تشخیص هواپیما قبل از اختراع رادار

حزب‌اللهی باید پولدار باشد/ اگر پول ندارید عرضه ندارید!

به گزارش پارسینه، “حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان” از منبری‌های معروف پایتخت هفته گذشته در جریان سلسله سخنرانی‌های خود در داتشگاه امام صادق(ع) با سئوالات اعتراضی برخی از دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.

برخی دانشجویان از پناهیان درباره اتوموبیل گرانقیمت و دلیل استفاده او از این اتوموبیل شیک و گران سئوال کردند که حجت الاسلام پناهیان در جواب گفته بود: بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشد، اگر پول ندارید عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید!

پاداش ‌جدید غرب به روزنامه‌نگار ایرانی!

سایت اطلاع رسانی رادیو فرانسه، وابسته به سازمان جاسوسی این کشور، با اعلام خبر اعطای “جایزه جهانی آزادی مطبوعات به ماشاالله شمس‌الواعظین” افزود: ماشاءالله شمس‌الواعظین- روزنامه نگار، در کنگره‌ی “آی پی آی”، در شهر “کیپ‌تاون” آفریقای جنوبی، جایزه‌جهانی آزادی مطبوعات را دریافت کرد.

به گزارش جهان، در ادامه این مطلب با اشاره به سخنان شمس الواعظین پس از دریافت جایزه آورده شده است: او به هنگام دریافت جایزه بین‌المللی مطبوعات گفت که “من از کشوری می‌آیم که در آن فصل‌های سال چهار تا است، فصل بهار، فصل تابستان، فصل پاییز و فصل زمستان مانند همه‌ نقاط جهان به استثنای دو قطب منجمد شمال و جنوب، اما فصل‌های رکن چهارم دموکراسی یعنی مطبوعات در ایران فقط سه فصل است. فصل تابستان بسیار داغ، فصل پاییز و خزان و فصل زمستان بسیار سرد و منجمد! یعنی به‌طور متوسط هر ۲۵ سال یک فصل بهار داشتیم که به “بهار تهران” معروف است؛ بقیه‌ فصل‌های مطبوعات ایران یا بسیار گرم بوده یا پاییز یا زمستان سرد و منجمد.”!

اظهارنظر این روزنامه‌نگار مسأله‌دار درحالی ابراز می‌گردد که به لطف بی‌سابقه دولت کنونی اعتدال – که نامبرده به عنوان یکی از هواخواهان آن در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به شمار می‌رفت – چندین سایت و نشریه ارزشی و انقلابی نیز طعم توقیف را چشیده و از عرصه اطلاع‌رسانی کشور کنار گذاشته شده‌اند!

سوابق شمس الواعظین نشان می‌دهد که وی تا سال ۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاحات به عنوان سردبیر در ماهنامه کیان فعال بود؛ مقالات و مطالب چاپ شده موهن در کیان طی دوران فعالیت شمس‌الواعظین حول محورهای: مقلد پرور بودن اسلام فقاهتی، گذر از تندروی‌ها و حلالیت طلبی از مهندس بازرگان، حکومت دموکراتیک دینی، طرح “ابطال‌گرایی” و نظریه “جامعه باز” کارل پوپر، نقد روحانیت، پلورالیسم دینی و جداکردن معرفت دینی از خود دین و تقدس‌زدایی از آن، انتشار می‌یافت. اعطای این جایزه به شمس الواعظین درحالی است که پیشتر نیز به افرادی معلوم الحال نظیر “اکبر گنجی” و “فرج سرکوهی” نیز اعطا شده بود.

حمله شیمیایی در آستانه انتخابات سوری

رجا نوشت: با توجه به اینکه دولت سوریه تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را به سازمان‌های بین‌المللی تحویل داده است اما با این حال حملات شیمیایی به مردم ادامه دارد. نهادهای بین‌المللی نیز به عدم استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی اعتراف کرده‌اند. گروهک‌های تروریستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دنبال ناامن کردن انتخابات هستند و حملات خود را تشدید کرده‌اند.


احمد شاه قاجار در اروپا

افشای قرارداد محرمانه همکاری سامسونگ و گوگل

بر اساس قرارداد محرمانه “گوگل” و “سامسونگ” در سال ۲۰۱۲، مقامات گوگل پذیرفته بودند مسئولیت دفاع از این شرکت را در دادگاه در برابر برخی دعاوی اپل بر عهده بگیرند. این قرارداد در جریان پخش یک نوار ویدیویی در برابر هشت عضو هیات منصفه دادگاه رسیدگی کننده به اتهامت اخیر اپل بر ضد سامسونگ افشا شد. اپل با طرح اتهاماتی تازه در مورد کپی‌برداری سامسونگ از روی آیفون و استفاده بدون مجوز از حق اختراعات ثبت شده این شرکت به دنبال دریافت غرامت دو میلیارد دلاری است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، در این ویدیو “جیمز مک‌کان” مشاور گوگل تعدادی ایمیل که بین گوگل وسامسونگ رد وبدل شده را نشان می‌دهد که توافق دو طرف بر اساس همین نامه‌ها شکل گرفته است. در این توافق محرمانه گوگل می‌پذیرد که از سامسونگ در مورد شکایتی که مربوط به استفاده بدون مجوز از حق اختراع ثبت شده “اپل” در مورد استفاده از یک جعبه جستجو در گوشی‌های سامسونگ است، حمایت کند. این رویه در مورد شکایتی در مورد برنامه همراه جیمیل بر  روی گوشی‌های سامسونگ نیز تکرار شده است.
در واقع گوگل وظیفه دفاع از سامسونگ را بر عهده گرفته و پذیرفته که هزینه‌ها و خسارات احتمالی وارده به سامسونگ را در جریان برگزاری دادگاه جبران کند. البته این اقدام گوگل صرفا در مورد شکایاتی است که به نوعی به این شرکت و محصولاتش مرتبط می‌شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.