تهدید مکرر صهیونیست ها به آغاز کشتار در غزه

۲۲ آبان ،

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو گفت: اسرائیل در مقابل کسانی که قصد حمله به آن را داشته باشند، بی تفاوت  نخواهد ماند.

درر نفاع گزارش تفسیریگر این شبکه گفت: غرش موشک های گروه های فلسطینی که پس از حمله هوایی اسرائیل به شهروندان فلسطینی در نوار غزه، در خاک فلسطین اشغالی فرود می آید هنوز خاموش نشده ا ست.

دهها موشک به سمت شهرک های جنوب سرزمین های اشغالی شلیک شد و صدها هزار نفر را در طول مرزها ناگزیر از پناه گرفتن در پناهگاهها کرد.

در این میان، بنیامین نتانیاهو اول وزیر اسرائیل جامعه بین المللی را برای حمله اسرائیل به غزه آماده می کند .

گزارشگر شبکه در ادامه گفت: در حالیکه نتانیاهو از ضربات دردناک ارتش اسرائیل سخن می گوید بعضی وزرای کابینه راستگرای وی خواستار بازگشت به طرح هدف قرار دادن رهبران حماس شدند همان گونه که در اوایل دوره شارون چنین کاری انجام می شد. بعضی نیز بر حملات زمینی گسترده همانند عملیات پیش از آخرین انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۰۹ تاکید کردند.

برهمین اساس امروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص از تصمیم رژیم صهیونیستی برای از سرگیری سیاست ترور خبر داد.

این روزنامه نوشت: ‌«تصمیم به از سرگیری مجدد سیاست ترورها پس از آن اتخاذ شده است که اسرائیل در برابر تحرکات نوار غزه،  از عملیاتی مشابه با عملیات سرب گداخته در سال ۲۰۰۸ اجتناب کرد»

این روزنامه در بیان سبب آنچه که خویشتنداری در انجام عملیات گسترده علیه نوار غزه خواند، نوشت:‌«‌ شرایط امروز با شرایط سال ۲۰۰۸ متفاوت است و این نگرانی در اسرائیل وجود دارد که اگر به عملیات مشابه با سرب گداخته اقدام کند این بار مصر را در برابر خود ببیند. همچنین به نظر می رسد آمریکا و اروپا نیز درک درستی از چنین عملیاتی نداشته باشند».

هاآرتص بازگشت به سیاست ترورها را نیز خالی از خطر ندانست و افزود:« این سیاست هم خطراتی به همراه دارد زیرا مشخص نیست واکنش جنبش حماس در برابر ترور رهبرانش چه خواهد بود؟».

به گزارش تفسیری پایگاه خبری البشیر، با آنکه روز قبل خبرهای انتشار یافت که مصر با هدف برقراری آتش بس میان نوار غزه و اسرائیل دست به کار شده است اما نیروی هوایی اسرائیل همچنان به عملیات هوایی علیه مناطقی از نوار غزه ادامه داد و در مقابل موشک هایی نیز از خاک فلسطین به جنوب اسرائیل شلیک شده است.

در ادامه تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی معاون اول وزیر و وزیر امورراهبردی رژیم صهیونیستی نیز گفت: «تصمیم اسرائیل این نیست که در حمله به نوار غزه خویشتنداری کند».

موشه یعلون اخطار داد:« اسرائیل برای واکنشی که تاکنون نوار غزه شاهد آن نبوده است آمادگی دارد و این واکنش تا جایی ادامه خواهد داشت که خودشان بگویند برای ما بس است!».


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.