تهدید یکی از متهمان توسط مصطفی رنجر/ط.ن حرفه ای ترین متهم پرونده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،’ م.ش’ امروز – یکشنبه – در چهاردهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران ضمن رد اتهامات مطرح شده در کیفرخواست افزود: صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ۸۰ هزار سهامدار دارد که شرکت خدمات عمومی فولاد ایران از شرکت های اقماری این صندوق محسوب می شود.

این متهم ادامه داد: قبل از حضور من در صندوق آقای ط.ن مدیر عامل شرکت خدمات عمومی فولاد بود و من به عنوان مدیر عامل صندوق نقش سهامدار را داشتم و در بررسی پیش فاکتورهای جعلی هیچ نقشی نداشتم.

وی گفت: من تنها کسی هستم که هیچ ارتباطی با گروه آریا نداشتم و م.ا را نمی شناختم و ندیده بودم و وقتی در دادسرا با م.ا رودرو شدم همدیگر را نمی شناختیم.

این متهم افزود: ۲۵ مرداد ماه سال گذشته متوجه شدم که یک اتفاقاتی در شرکت گروه ملی فولاد افتاده است بنابراین با هیات مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران تماس گرفتم و خواستم یک گزارش فوری بدهند.

وی افزود: در همان روز آقای ط.ن گزارشی را خطاب به هیات مدیره نوشته و اعلام می کند که با توجه به مشکلات پیش آمده بین گروه ملی با بانک صادرات و بسته شدن حساب های گروه ملی شرکت خدمات عمومی فولاد از گروه یادشده ۵۷ میلیارد تومان طلبکار است.

این متهم ادامه داد: پس از دریافت نامه گروه ملی سریعا دستور دادم که نسبت به طرح دعوا جهت وصول مطالبات از گروه ملی اقدام شود و فکر می کنم بعد از بانک صادرات اولین کسی بودم که دستور دادم از گروه ملی شکایت شود.

م.ش گفت: آقای ط.ن برای شکایت از گروه ملی چند روز تعلل کرد اما در نهایت در شعبه شش دادسرای ونک شکایتی علیه گروه ملی تنظیم شد.

وی با این ادعا که ط.ن پیچیده ترین فرد این پرونده است، گفت: بعد از گذشت چند روز ط.ن به دادسرای اهواز احضار شد و پس از بازگشت گفت که مشکل حل شده است و بلاقید آزاد شده ام.

م.ش یادآور شد: بعد از ارسال پرونده از اهواز به تهران آقای ط.ن را بازداشت کردند و به محض بازداشت سریعا به هیات مدیره دستور دادم جایگزین مدیر عامل را تعیین کنند اما به دلیل نامه دادستانی تهران به اداره ثبت شرکت ها اعلام شده بود که تا اطلاع ثانوی از تغییر و تحول در برخی شرکت ها از جمله شرکت خدمات عمومی جلوگیری شود.

وی گفت: پس از ۱۰ تا ۱۲ روز آقای ط.ن با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد و در جلسه ای که با هم داشتیم قدری با یکدیگر جر و بحث کردیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران افزود: در آن جلسه آقای ط.ن گفت که اگر من را از مدیر عاملی بردارید طوری می شود که گویا مشکلی وجود داشته است که من برکنار شده ام.

وی گفت: ط.ن در آن جلسه به حالت تهدید گفت که به من می گویند ‘مصطفی رنجر’ و این گونه نیست که با برداشتن من همه چیز حل شود و اگر قرار باشد گیر بیفتیم همه با هم گیر می افتیم و فکر نکن که خلاص می شوی.

م.ش ادامه داد: پس از گذشت چند روز از آن جلسه متوجه شدم که آقای ط.ن برای بار دوم بازداشت شده است و دیگر وی را ندیدم تا اینکه مجددا با قرار وثیقه آزاد شد.

وی گفت: آقای ط.ن پس از آزادی به وکیل شرکت مراجعه کرده و وی را تحت فشار گذاشته بود تا شکایت شرکت خدمات عمومی از گروه ملی فولاد را پس بگیرد اما وکیل زیر بار نرفته بود.

این متهم افزود: ۲۸ دی ماه سال گذشته به بازپرسی احضار شدم و متوجه شدم که آقای ط.ن اظهار کرده به من پول داده است که در بازپرسی این گفته ط.ن را قبول نکرد.

وی افزود: ط.ن با توجه به توان بالایی که در سر هم کردن موضوعات مختلف داشت در بازپرسی با حالت معلم گونه شروع به نصیحت من کرد که باید مالم را حلال کنم و سپس به مقدسات قسم خورد که به من پول داده است که من قبول نکردم اما بازپرس من را به بازداشت موقت فرستاد.

وی مدعی شد: پس از گذشت چند روز از آنجایی که از آبرویم می ترسیدم گفتم که باید چکار کنم که پاسخ دادند مالی را می دهی و از آنجا می روی و چون از آبرویم می ترسیدم قبول کردم.

وی گفت: در کیفرخواست ادعا شده است که ط.ن اظهار کرده از اواخر ۸۸ تا ابتدای تیر ماه سال گذشته ماهیانه به من پول می داده است در حالی که بحث ال سی ها از مهر ماه سال ۸۹ آغاز شد و چه لزومی دارد ط.ن از هشت ماه قبل به من پول بدهد.

این متهم مدعی شد: پس از اینکه به من گفتند اگر اعتراف کنی از زندان خارج می شوی وگرنه هیچگاه آزاد نخواهی شد گفتم که با این پول خانه، سکه و اوراق خریدم در حالی که همه اینها لازمه گردش مالی در بانک است.

م.ش با بیان اینکه تناقض گویی های آقای ط.ن در پرونده متعدد است، گفت: چاره ای جز اعتراف دروغ نداشتم و بدون تردید ط.ن حرفه ای ترین متهم این پرونده است به طوری که خودش بارها به من گفته بود در دوران جوانی بازجو بوده و سابقه بازجویی دارد.

اجتمام ** ۹۱۴۰ ** ۱۷۸۸ *۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۸۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.