تهران، رکوردار بیشترین آمار ازدواج در سال جاری

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس آمار اعلام شده سازمان ثبت احوال، تهران در سال جاری بیشترین آمار ازدواج را نسبت به دیگر شهرهای کشور داشته است.
 
به گزارش ایسنا، محمد تقی حسن‌زاده افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، بالاترین درصد ازدواج در کل کشور به ترتیب در استان‌های تهران با ۱۰٫۴۶ درصد، خراسان رضوی با ۸٫۹۲ درصد و خوزستان با ۷٫۴۳ درصد بوده و کمترین آمار ازدواج مربوط استان‌های سمنان با ۰٫۶۵ درصد و ایلام با ۰٫۸۳ درصد است.
 
رییس کمیته علمی و پژوهشی ستاد هفته ازدواج اضافه کرد: جوانان ما در حال حاضر در بهترین شرایط سنی ازدواج‌اند، اما با این وجود، وضعیت ازدواج نگران‌کننده است و حل این بحران، عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه جوان را می‌طلبد.
 
وی با بیان اینکه خانواده‌ها مهم‌ترین عامل موثر بر همسرگزینی فرزندان هستند، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در حوزه ازدواج، عدم آگاهی و شناخت برای انتخاب همسر مناسب است. خانواده‌ها باید در این زمینه نقش فعال داشته باشند، چون طبق آمار، جوان‌ها بیشتر از مراکز مشاوره، به نظر خانواده‌شان اهمیت می‌دهند. پدر و مادرها سعی دارند نقش اول را در ازدواج فرزندانشان ایفا کنند، ولی باید جوانان را نیز درک کنند.
 
حسن‌زاده تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، جوانان ما در مورد ملاک‌های همسرگزینی با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ هستند؛ اما چون شرایط جامعه برای ازدواج بهنگام خیلی مساعد نیست، مشکلاتی نظیر کاهش آمار ازدواج پیش آمده است. بیشترین مشکل جوانان در ازدواج، انتخاب همسر است و در این زمینه نیازمند شناخت و آموزش هستند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.