تهران؛ رکوردار ثبت ازدواج در سال جاری

بر اساس آمار اعلام شده سازمان ثبت احوال، تهران در سال جاری بیشترین آمار ازدواج را نسبت به دیگر شهرهای کشور داشته است.

محمد تقی حسن‌زاده – رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان – افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، بالاترین درصد ازدواج در کل کشور به ترتیب در استان‌های تهران با ۱۰٫۴۶ درصد، خراسان رضوی با ۸٫۹۲ درصد و خوزستان با ۷٫۴۳ درصد بوده و کمترین آمار ازدواج مربوط استان‌های سمنان با ۰٫۶۵ درصد و ایلام با ۰٫۸۳ درصد است.
رییس کمیته علمی و پژوهشی ستاد هفته ازدواج اضافه کرد: جوانان ما در حال حاضر در بهترین شرایط سنی ازدواج‌اند، اما با این وجود، وضعیت ازدواج نگران‌کننده است و حل این بحران، عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه جوان را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها مهم‌ترین عامل موثر بر همسرگزینی فرزندان هستند، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در حوزه ازدواج، عدم آگاهی و شناخت برای انتخاب همسر مناسب است. خانواده‌ها باید در این زمینه نقش فعال داشته باشند، چون طبق آمار، جوان‌ها بیشتر از مراکز مشاوره، به نظر خانواده‌شان اهمیت می‌دهند. پدر و مادرها سعی دارند نقش اول را در ازدواج فرزندانشان ایفا کنند، ولی باید جوانان را نیز درک کنند.
حسن‌زاده تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، جوانان ما در مورد ملاک‌های همسرگزینی با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ هستند؛ اما چون شرایط جامعه برای ازدواج بهنگام خیلی مساعد نیست، مشکلاتی نظیر کاهش آمار ازدواج پیش آمده است. بیشترین مشکل جوانان در ازدواج، انتخاب همسر است و در این زمینه نیازمند شناخت و آموزش هستند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.