تهرانی‌ها روزی ۹ هزار تن زباله تولید می‌کنند

۲۶م اسفند ،
ممتاز نیوز : درست در آستانه روز زمین که توجه ویژه بین‌المللی به مباحث محیط زیست توسط همه کشورها و مردم روی زمین می‌شود، تهرانی‌ها دست به رکورد شکنی در تولید زباله زده‌اند. این‌طور که مسوولان محیط زیست می‌گویند این رکورد شکنی به سبب آمدن نوروز است. این در حالی است که روز زمین، سوم فروردین ماه آینده است و توجه جهانی به مشکلات محیط زیستی کره زمین از جمله گرم شدن این کره به سبب افزایش استفاده از سوخت و همچنین تولید پسماند، سبب شده در حرکتی نمادین، یک ساعت، تمام چراغ‌های ساختمان‌ها و مراکز بزرگ خاموش شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اعتماد ؛ با این وجود رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران می‌گوید با نزدیک شدن به سال نو، میزان تولید زباله در شهر تهران از ۷۰۰۰ تن به ۹۰۰۰ تن در روز رسیده است. محمدهادی حیدرزاده در این باره می‌افزاید: از آنجا که بسیاری از شهروندان هنگام خانه‌تکانی لوازم خانگی قدیمی خود را خارج می‌گذارند، با نزدیک شدن به سال تازه با افزایش زباله‌های حجیم رو به رو هستیم که به همین سبب جمع‌آوری زباله‌های حجیم را نیز به صورت روزانه در دستورکار قرار داده‌ایم. به نقل از وی در دیگر روزهای سال زباله‌های حجیم در روز جمعه جمع‌آوری می‌شوند اما با اجرای طرح فصل همدلی و استقبال از نوروز و افزایش نیروهای پیمانکار به مدت یک ماه از ازدیاد این زباله‌ها جلوگیری شده است.

حیدرزاده با بیان اینکه پس از پایان این طرح جمع آوری زباله‌های حجیم طبق روال قبل در روز جمعه انجام خواهد شد می‌گوید: در این زمینه از طریق روزنامه همشهری و رادیو صدای شهر به همه شهروندان اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با ابراز رضایت از پیشرفت پاکسازی و رفت و روب شهری طی یک ماه قبل اظهار امیدواری می‌کند علاوه بر ادامه این روند تا پایان سال از زباله‌های تولیدی نیز کاسته شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.