تهرانی‌ها منتظر گرد و خاک باشند

۱۸خردادماه،

امروز استان های غربی گرفتار گرد و خاک بودند. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است گرد و خاک از فردا سراغ ۲۴ استان برود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به ورود گرد و خاک به ۲۴ استان کشور از جمله تهران اخطار داد.

عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس گرد و خاک طی روزهای شنبه تا دوشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و با غلظت کمتر زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را فرا گرفته و سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا می‌شود.

به گفته او از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط یزد و کرمان، باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا شده و اکیدا پیشنهاد می‌شود که اشخاص آسیب‌پذیر از جمله کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از ترددهای غیرضروری در فضای باز اجتناب کنند.

امیدوار شهری گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه در بعضی مناطق شمال غرب کشور و سواحل مرکزی و شرقی خزر در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، رگبارهای پراکنده یا رعد و برق پیش بینی می‌شود. در همین مدت در جنوب غرب، غرب و جنوب و در بعضی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

او گفت: همچنین به سبب وزش باد شدید خلیج‌فارس طوفانی و مواج خواهد بود و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در بعضی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد. در این مدت در جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور انتظار می‌رود، به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان پایتخت طی روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی در بعدازظهر با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در روز یکشنبه به ۱۹ و ۳۳ و در روز دوشنبه به ۲۱ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.