تهران رکوردار آلودگی صوتی جهان

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا در صدر کشورهای جهان قرار می‌دهد.

یوسف رشیدی بااشاره به آخرین وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت گفت: منطقه ۶ شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی در صدر مناطق دیگر شهر تهران قرار دارد که به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۷، ۱۳، ۳، ۱۹، ۱۸ و ۲ هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیم‌بندی انجام شده است.

نقشه های صوتی سالیانه تغییر می کند
وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا جهت اجرا و ساخت اتوبانها و مناطق حساس به سر و صدا مانند مدارس و بیمارستانها از نقشه‌های صوتی استفاده می‌کنند گفت: هرچند نقشه های صوتی با توجه به افزایش سالیانه تعداد خودروها و حجم ترافیک تغییر می کنند.

آلودگی صوتی اتوبانها دو برابر حد استاندارد
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مناطق مرکزی شهر تهران تعداد موتورسیکلت‌ها به مراتب بیشتر است. در نهایت با توجه به اطلاعات حاصله در شرکت کنترل کیفیت هوا در خیابانها و اتوبانهای شهر تهران نزدیک به ۴۷٫۸ درصد خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها صدایی بالاتر از ۸۱ دسیبل ایجاد می‌کنند در حالیکه استاندارد آلودگی صوتی برای منازل مسکونی در روز ۵۵ دسیبل و شب ۴۵ دسیبل است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۹ ایستگاه سنجش‌گر صدا در سطح شهر نصب شده است که اطلاعات را بصورت لحظه ای دریافت می‌کنند.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.