تهران طی ۱۰ سال قبل تنها ۵ روز هوای پاک در مهرماه داشته است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها نشان می دهد که طی ۱۰ سال قبل شهروندان تهرانی در مهرماه تنها ۵ روز هوای پاک تنفس کرده اند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پانا،دکتر یوسف رشیدی افزود: آمارها نشان از آن دارد که پایتخت طی ۱۰ سال قبل تنها یک روز در مهرماه سال ۸۵، دو روز در مهر سال ۸۶، یک روز درمهر سال ۸۸ و یک روز در مهرماه سال ۸۹ هوای پاک داشته است.
 

وی ادامه داد:از سال ۸۲ تا سال ۹۱ مجموعا در مهرماه، شهروندان تهران ۱۰۹ روز هوای ناسالم تنفس کرده اند و در این مدت ۱۸۶ روز نیز های شهر سالم بوده است.
 

رشیدی تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترددها و سفرها در مهرماه میزان تولید آلاینده های هوا نیز افزایش می یابد که امید است شهروندان ضمن معاینه فنی خودروهای خود تا پیش از مهر و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.
 

وی تاکید کرد: راه کار اصلی حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور در ارتقای کیفیت سوخت و خودروها و گسترش حمل و نقل عمومی خلاصه می گردد که امید است دولت تازه به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشد و اقدامات اساسی و عملی در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور صورت گیرد.
 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.