تهران میزبان مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا/ حضور مطرح ترین سنگنوردان آسیا در ایران

۱۰اردیبهشت،

رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا طی روزهای یکم تا سوم خرداد در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: بیست و یکمین  دوره رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا طی روزهای اول تا سوم خرداد سال جاری (۹۲) در استان تهران برگزار شده است و تاکنون ۱۳کشورشامل ژاپن ،‌کره جنوبی ، چین ، هنگ کنگ،‌چین تایپه (تایوان) – تایلند ، اندونزی ،‌ سنگاپور ، قزاقستان، قرقیزستان، هندوستان، پاکستان و ایران می باشد.

در ادامه گزارش آمده است: برای این مسابقات یکی دو روز دیگر فرصت است که احتمال دارد چند کشور نیز اضافه شود.
 
این گزارش می افزاید: رقابتهای قهرمانی آسیا در ۳رشته لید سر طناب و بلورینگ برگزار خواهد شد و ایران جزء خوب این دوره ها بوده است و بهترین مقامی که در این زمینه داریم مربوط به رقابتهای قهرمانی اسیا در سال قبل است  که کشورمان با کسب ۴مدال نقره و برنز عنوان سومی را از آن خود کرد.

گزارش دیگری عنوان میکند: در طی سالهایی که این مسابقات در آسیا برگزار میشود ما ۲دوره در بخش بزرگسالان و ۲دوره د ر قسمت نوجوانان و جوانان میزبان بودیم.

این گزارش می افزاید: در رقابتهای سال جاری مطرح ترین سنگنوردان آسیا حضور دارند تا ی زی ژونگ نفر اول رنکینگ جهانی در بخش سرعت از چین و جائینگ چنگ لینگ نفر دوم بخش لید از کره جنوبی اشخاصی می باشند که به این مسابقات حساسیت خاصی بخشیده اند البته از بعضی کشورهای آسیایی سنگنوردان مطرحی نیز شرکت دارند ولی این دو حرفه ای تر می باشند.

این گزارش یاد آور میشود: با توجه به اینکه در رقابتهای سال جاری انتخابی جهان وجود ندراد و هر تیمی  رتبه برتر بیاورد و فقط به عنوان قهرمان آسیا شناخته خواهد شد.

گزارش دیگری اضافه می کند: تیم ملی سنگنوردی سال قبل در رقابت های جهانی سنگاپور شرکت کرد و احمدرضا سلگی از همدان موفق شد مقام نهمی را در سر طناب از آن خود کند.

در ادامه گزارش آمده است: فرانسه اتریش اسپانیا کانادا آمریکا چین کره انگلیش و ایتالیا تیم های مطرح دنیا می باشند که در این مسابقات شرکت داشتند.

این گزارش می گوید: در سال ۹۱ میزبان مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در رده نوجوانان و جوانان بودیم که در همدان برگزار شد و با کسب ۲ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کردیم.

گزارشی دیگر اظهار دارد: در مرداد سال جاری(۹۲) رقابتهای جهانی سنگنوردی در کانادا انجام خواهد شد و کشورمان نیز به آن اعزام خواهند شد.

در ادامه گزارش یادآوری می گردد: این مسابقات در بخش سرعت و سر طناب برگزار خواهد شد و نوجوانان و جوانان ملی پوش کشورمان نیز با قدرت عازم ان خواهند شد و مقام در خور شایسته ای برای کشورمان کسب خواهند کرد.

در پایان گزارش خاطرنشان می گردد: سنگنوردان ایرانی در ۳ رشته لید، سر طناب و بولدرینگ جزء بهترینهای آسیا می باشند و حرف های بسیاری در سکوهای جهانی دارند که بزنند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.