تهران همچنان گرم و آلوده

فروردین ۱۴۰۳

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر تهران غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایستگاه  سنجش آلودگی هوای شهر تهران ، به میزان غلظت کلیه الاینده ها نسبت به روز قبل در همین ساعت افزوده  شده است همچنین میزان غلظت آلاینده های ازن و دی اکسید گوگرد تغییری مشاده  نمی شود.

براساس این گزارشات: به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالام برای گروه های حساس است.

گزارشات حاکی از آن است: ایستگاه های پارک رازی، پاسداران و شهرک چشمه به لحاظ الاینده ذرات معلق کمتر از دوو نیم میکرون در شرایط ناسالام قرار دارند.

 همچنین شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن، عدد بالای ۲۰۰ را در نظر گرفته است و در تحلیل و پیش بینی های ایستگاه هایی که اطلاعات آنها کمتر از ۲۰۰ باشد منظور نمی گردد.

براساس گزارشات هواشناسی؛  پیش بینی هوا حاکی از آسمانی صاف و گاهی وزش باد است و شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم  برای گروهها حساس باقی می ماند.

 براساس افزایش الاینده ها و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرونی  در شرایط ناسالم برای گروه های حساس: افزایش احتمال علائم تنفسی در اشخاص حساس، تشدید بیماری های قلبی و ریوی مرگ و میر زود رسد در اشخاص مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی و اشخاص مسن را در پی دارد.

 در آخر پیشنهاد می گردد: در شرایط ناسالم برای گروه های حساس اشخاص مبتلا به بیماری های قلبی  و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای خارج را کاهش دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.