تهران و دمشق سطح مناسبات تجاری خود را افزایش می‌دهند

۲۸ آبان ،

افزایش سطح همکاری های اقتصادی و تجاری و رساندن آن به سطح روابط سیاسی از عمده ترین محورهای گفت و گو وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون اول وزیر سوریه و وزیر آشتی ملی این کشور بود.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر ایسنا، در این دیدار که با حضور قدری جمیل، معاون اقتصادی اول وزیر سوریه و علی حیدر، وزیر آشتی ملی برگزار شد، مهدی غضنفری گفت: روابط دو کشور از دیرباز عمیق و در بالاترین سطح بوده و همچنان جریان خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون مردم سوریه بیش از هر وقتی تحت فشار قرار دارند و باید از آنها حمایت کرد، ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر این کشور از فتنه ایجاد شده رهایی یابد.

وی با اشاره به تفاهمنامه های همکاری که میان دو کشور به امضا رسیده،‌گفت : در حال حاضر قراردادهایی در حوزه فنی و مهندسی بین دو کشور در حال اجرا است.

وی ناکافی بودن اطلاعات تجاری میان کشورها را یکی از موانع ارتقاء سطح روابط دانست و گفت : بخش های دولتی و خصوصی ایران و سوریه از توانمندی ها و ظرفیت های همکای یکدیگر به خوبی آگاه نیستند و باید این نقیصه برطرف شود.

معاون اول وزیر سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه دورنمای همکاری و ضرورت هماهنگی های اقتصادی میان دو کشور از موضوعات مهم و تاثیرگذار در گسترش روابط است، گفت : روابط دیرینه دو کشور همواره تهران و دمشق را به سمت رو به جلو حرکت می دهد.

قدری جمیل گفت: بدون شک روابط سیاسی دو کشور دیرینه و اصیل است و تلاش می کنیم مناسبات اقتصادی خود را به سطح روابط سیاسی برسانیم.

وی تاکید کرد : سوریه کاملاً اعتقاد دارد که ظرفیت ها و ذخایر فراوانی در دو کشور وجود دارد که می‌تواند به نفع دو کشور استفاده شود، اراده و عزم برای تحقق این امر وجود دارد و با توجه به این به طور قطع سطح روابط اقتصادی و تجاری گسترده تر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.