تهران چند گورستان دارد؟

۲۱خردادماه،

یک کارشناس گفت: قریب به یکصد گورستان فعال و متروکه به جز بهشت‌زهرا (س) در تهران وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حسین کلخورانی با اشاره به اینکه قریب به یکصد گورستان فعال و متروکه به جز بهشت‌زهرا (س) در تهران وجود دارد، گفت: تقریباً ۵۰ درصد آنها فعالند لیکن گورستانهای فعال نیز به سبب فرسایش خاکها و لایه‌های زیر سطحی و یا مجاورت قنوات اکثراً آلوده‌ کننده و غیراستاندارد است لذا اساساً قابل اتکا نیستند ضمناً گورستانهای نسبتاً مناسب نیز قابلیت توسعه ندارند.

وی ادامه داد: یکی از راههای توسعه ظرفیت مجموعه بهشت زهرا (س) استفاده حداکثری از ظرفیت دفن در اراضی موجود است.

وی بیان کرد: در سالهای قبل با بررسی دقیق‌تر وضعیت موجود و مطالعه امکان بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت هر قبر و همچنین در نظر گرفتن اصول و موازین شرعی و فرهنگی شهروندان، شرایط طراحی و اجرای قبول سه طبقه در قطعات تازه است که به این ترتیب قطعات تازه از پایه اولیه به صورت سه طبقه طراحی و خاکبرداری و تقسیم‌بندی می‌شوند و در نتیجه ظرفیت این قبور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

معاون سابق شهردار تهران گفت که واگذاری قبور برای اموات در قطعات تازه به طور رایگان صورت گرفته و طبقات بعدی هر قبر با مبلغ نه چندان بسیاری قابل خرید و رزرو است.

وی بیان کرد ارتقاء ظرفیت قبور قدیمی نیز طبق روال سابق قبور بیش از سی سال قابل دفن مجدد بوده و در اکثر قبول قدیم نیز قابلیت دفن دو میت تازه وجود دارد که با میت قبلی جمعاً سه طبقه محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: علی ایحال احداث آرامگاههای تازه خصوصاً در مناطق شمال شرق یا شمال غرب تهران از ضروریات است اگر چه به سبب ایجاد بافت مسکونی فشرده در شمال غرب تهران و وجود واحدهای نظامی در شمال شرق، این اقدام بسیار دشوار است لیکن پیگیری احداث آرامگاههای تازه بسیار ضروری است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.