تهران گرم‌تر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران و وزش باد در حداقل ۸ استان کشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده در سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، شمال شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا روز جمعه در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک روی می دهد، همچنین طی این مدت شرق دریای عمان مواج است و همچنین روند افزایش نسبی دما در سراسر کشور تا روز جمعه ادامه دارد و از روز جمعه روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تداوم بارش باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده است و بر این اساس تا روز جمعه در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که میزان این بارش‌ها در عصر سه‌شنبه در غرب مازندران و عصر پنجشنبه در نیمه جنوبی مازندران بارش از شدت بیشتری برخوردار بوده و در این مدت دریای خزر نیز مواج است.

وی تصریح کرد: تا روز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای چهارمحال و بختیاری و غرب استان اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این مدت باد و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که شدت آن از عصر چهارشنبه تا ظهر جمعه در شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان اشاره کرد و گفت: با توجه به تداوم بارش باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده توصیه می‌شود در مناطق یاد شده از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و دره‌ها و برداشت محصولات گندم، جو و … خودداری کرده و ضمن پرهیز از هر گونه سم‌پاشی، توجه ویژه‌ای به شیوع بیماریهای قارچی پس از قطع بارش داشته باشند.

وی به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۲ درجه افزایش به ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف دربعدازظهر رشدابردرارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین در روز چهارشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و زنجان و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.