تهران ۴۰ کیلومتر به همدان نزدیک می‌شود

رییس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان گفت: با بهره‌برداری از آزادراه ساوه – همدان شاهد کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر تهران به همدان خواهیم بود.

ایسنا : محمود دهقان با بیان اینکه افتتاح این آزادراه باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی می‌شود، اظهار کرد: این آزادراه به طول ۱۷۶ کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجراست که هم اکنون ۹۰ کیلومتر باند شمالی و ۸۶ کیلومتر باند جنوبی قطعه یک آن در استان مرکزی واقع شده و به بهره‌برداری رسیده و تنها عملیات اجرایی چهار کیلومتر باند جنوبی آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: باند اول قطعه دو این آزادراه که در استان همدان قرار دارد، به طول ۸۵ کیلومتر زیر عبور بوده و ترافیک عبوری در آن انجام می‌شود و هم‌اکنون عملیات اجرایی باند دوم آن با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

او یادآور شد: هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از باند جنوبی آزادراه ساوه – همدان مورد نیاز بوده که تاکنون افزون بر هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در بازدید سرپرست استانداری همدان عنوان شد که طی دو ماه اخیر سال جاری با همت و تلاش عوامل پروژه آزادراه ساوه – همدان و اختصاص اعتبارات مناسب توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، به اندازه یک سال کار شده است.

به گفته احمد صادقی، معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه با اجرای طرح مهر ماندگار سال متفاوتی در توسعه زیربناهای حمل و نقل خواهیم داشت.

وی عدم احداث آزادراه در سایر استان‌ها را بسته به تقاضای سفر در هر استان و بنا بر محاسباتی چون تناسب هزینه احداث و میزان تقاضا در هر استان به انواع راه‌ها چون راه آهن، آزادراه، بزرگراه، راه اصلی یا ترکیبی از آن‌ها اعلام کرد. حال با توجه به تمامی موارد مذکور و شرایط منطقه‌ای استان همدان امید است، در سال جاری شاهد افتتاح کامل این طرح ملی در موعد مقرر آن باشیم.

آزادراه ساوه – همدان بخشی از آزادراه کربلاست که به منظور رفع تنگناهای دسترسی به غرب کشور، کوتاه کردن زمان مسافرت‌ها و تسهیل دسترسی به غرب ایران و در حقیقت به منظور احیاء جاده قدیم ابریشم طراحی و احداث می‌شود.

دراین میان آزاد راه ساوه – همدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با احداث این آزاد راه، حمل و نقل در این مسیر سرعت بیشتری می‌گیرد و علاوه بر آن کیفیت حمل و نقل نیز به علت سطح سرویس بالای آزادراه و کاهش تصادفات بهبود می‌یابد.

بنا بر اعلام در مدت احداث راه جدید و با توجه به لزوم بکارگیری ماشین‌آلات و نیروی انسانی، تعداد زیادی فرصت شغلی بوجود می‌آید که این ایجاد اشتغال در مدت زمان پروژه اجرایی برای کل پرسنل مشغول به کار و بعد از آن برای عوامل راهداری و خدمات رفاهی است. این اشتغال‌زایی برخلاف مشاغل خدماتی همراه با ایجاد مهارت در پرسنل کاری خواهد بود بطوریکه بعد از اتمام کار قابلیت اشتغال در پروژه‌های مشابه را دارا خواهند بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.