تهران ۱۲۰ جایگاه سی ان جی کمبود دارد

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت گاز طبیعی فشرده cng با اشاره به کمبود کلانشهرها گفت : تهران ۱۲۰جایگاه کمبود دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،‌ اردشیر دادرس در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز در کشور وجود دارد و این روند رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت گاز طبیعی سالانه در جهان بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است ، گفت : میانگین فاصله دو جایگاه در جهان حدود ۲٫۵ تا ۳٫۵ کیلومتر و در منطفه حدود ۷ کیلومتر است.

دادرس گفت: این فاصله در شهر تهران به ۱۳٫۵ کیلومتر می رسد که هزینه زمانی و تمام شده خدمات مسافری را افزایش می دهد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی پیش تر هم در گفتگو با رادیو اقتصاد اعلام کرده است حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز باید برای تست مجدد مخازن سوخت گاز طبیعی فشرده و دریافت برچسب انرژی به شرکت های مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران مراجعه کنند.

ایران هم اکنون با بیش از ۱۹۰۰ جایگاه سی ان جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم دنیا را از نظر شمار جایگاه های سی ان جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به ۲۵۰۰ واحد در سال جاری ، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) در جایگاه های سی ان جی سراسر کشور توزیع شده است و چنانچه زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور ایجاد نمی شد، هم اکنون شاهد مصرف همین مقدار بنزین در کشور بودیم که گاز طبیعی جایگزین آن شده است. /عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.