تهیه کنندگان خود به فیلم سوزی و خودکشی دست می‌زنند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

تهیه کنندگان با قبول اکران آثارشان بدون سرگروه به فیلم سوزی آثارشان و همچنین خودکشی دست می زنند.

غلامرضا موسوی تهیه کننده “من مادر هستم”، “بغض”در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص بحث اکران و فیلم سوزی در سینماها گفت: به طور اصولی اکران فیلم بیش از تعداد سرگروه ها بدلیل کمبود ظرفیت سینماها، مشکل فیلم سوزی را به دنبال دارد.
وی افزود: علاوه بر پنج گروه سینمایی قاعدتاً باید یک گروه آزاد هم در کنار آن اکران شود بنابراین اکران تعداد بیشتر از حد مجاز، فیلم سوزی را در پی دارد.
موسوی ادامه داد: در شرایط فعلی بدلیل شرایط اقتصادی و جو روانی موجود در جامعه خود به خود شرایط استقبال مخاطبان از فیلم وجود ندارد و به طور قطع به زیان بیشتر تهیه کنندگان منجر می شود.
موسوی اظهار داشت: بنابراین توصیه می کنم فیلمی بدون سرگروه سینمایی اکران نشود چرا که فیلم ها با وجود سرگروه هم به درصدی از سرمایه خود نمی رسند چه برسد به اینکه خارج از سرگروه اکران شود و حتی متاسفانه در بسیاری از موارد این آثار با تک سانس در سینماها روبرو می شوند که به طور قطع سرمایه فیلم برنمی گردد و چه اصراری به این است که تهیه کننده ها با این نوع اکران دست به خودکشی بزنند.
وی اظهار  داشت: سال آینده سالی است که بعید می دانم فیلمی زمان دار و موفق برای اکران داشته باشیم و ما باید با عدم اکران‌ آثارمان بدون سرگروه آثارمان را نجات داده و از فیلم سوزی اجتناب کنیم و همچنین شورای صنفی نمایش نیز نباید اجازه اکران فیلم ها را به طور تک سانس بدهد.
موسوی در پایان خاطرنشان کرد: عدم موفقیت ۵۰ درصدی فیلم “بغض” با وجود سرگروه داشتن بدلیل شرایط حکمی حاکم بر جامعه و همچنین شرایط اقتصادی بود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.