تهیه اطلس خاورمیانه به تهران واگذار شد

قالیباف در حاشیه ششمین مجمع جهانی شهری در ایتالیا:

شهردار تهران اضافه کرد: بعد از امضا تفاهم نامه با این سازمان قرار شد تهران به عنوان مرکز آموزش سازمان ملل در منطقه خاورمیانه کار خود را آغاز کند.

فارس: شهردار تهران گفت که مسئولیت تهیه اطلس خاورمیانه از سوی سازمان اسکان بشر به شهرداری تهران واگذار شد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران پس از امضاء تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسکان بشر و شهرداری تهران  در ناپل ایتالیا در جمع خبرنگاران از سفر حدود ۴ ماه قبل، جوان کلوس قائم مقام دبیر کل سازمان ملل سفری به تهران خبر داد و  گفت که  شهرداری تهران از مدت‌ها قبل با این سازمان همکاری دارد.
 
وی ادامه داد: کارشناسان این سازمان به ایران آمده و بر روی ۹ پروژه مانند سنجش عدالت، محلات و غیره مطالعه کرده و این پروژه ها را پذیرفتند.
 
شهردار تهران اضافه کرد: بعد از امضا تفاهم نامه با این سازمان قرار شد تهران به عنوان مرکز آموزش سازمان ملل در منطقه خاورمیانه کار خود را آغاز کند.
 
به گفته قالیباف، در بحث مسایل شهری و آموزشی تهران به عنوان مرکز قرار می گیرد.
 
شهردار تهران همچنین گفت: مسئولیت تهیه اطلس خاورمیانه به تهران  واگذار شده است.
 
وی با تأکید بر این موضوع که اطلس تهران را تهیه کرده ایم، گفت: از این اطلس در ششمین همایش شهری که در ناپل ایتالیا برگزار می شود رونمایی خواهد شد.
 
قالیباف در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه اطلس خاورمیانه در چه بازه زمانی آماده می شود، گفت: این کار زمان بر است و باید  سایر شهرهای خاورمیانه  نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.
 
شهردار تهران با اشاره به زباله های شهر ناپل گفت: زباله ها در این شهر زیاد است و واقعا شهر ناپل را نمی توان در این زمینه با تهران مقایسه کرد.ناپل یک بندر ساحلی است اما زباله در آن زیاد است وضعیت آسفالت هم در آن مناسب نیست.
 
شهردار تهران به زباله های شهر تهران اشاره کرد و گفت: در تهران روزی ۳ بار زباله‌ها جمع آوری می شود.در شهر ناپل امکان دارد تا یک هفته زباله در شهر بماند و جمع آوری نشود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.