تهیه فهرست سوءاستفاده‌کنندگان ارزی/ممنوعیت‌های وارداتی مشخص شد

۱۳م آذر ،

319-14.jpg

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایسنا از تهیه فهرست اولیه کسانی که با ارز مرجع کالا وارد کرده و در بازار با ارز آزاد آن را فروخته‌اند خبر داد.

مهدی غضنفری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا دربارهٔ سرنوشت برخورد با سو استفاده‌کنندگان از نوسان‌های ارزی توضیح داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری بانک مرکزی، بانک‌های عامل و گمرک فهرست اولیه‌ای از واردکنندگان با ارز مرجع تهیه کرده و به سراغ بعضی از آن‌ها رفته است.

وی افزود: اگر واردکننده ای متناسب با نرخ ارزی که دریافت کرده کالای خود را در بازار قیمت گذاری و فروخته باشد مشمول جریمه نمی شود اما تعدادی از واردکنندگان هم این موضوع را رعایت نکرده‌اند که برای آن‌ها تشکیل پرونده داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا دربارهٔ این‌که آیا فهرست کالاهای موجود در اولویت ۱۰ که ثبت سفارش آن‌ها متوقف شده نهایی شده است یا خیر؟ در حاشیه نمایشگاه صنعت لوازم خانگی، گفت: دقیقا مشخص شده که چه کالاهایی در این فهرست قرار دارند کالاهای مصرفی کم اهمیت و غیر ضروری که تولید داخلی آن‌ها به اندازه کافی است در اولویت دهم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.