تهیه لایحه استخدام دهیاران در دولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘مصطفی محمد نجار’ روز سه شنبه در همایش ملی برترین‌های مدیریت روستایی کشور که در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود: بدون شک دهیاری‌ها نقش مهمی در راستای توسعه مدیریت روستاها بر عهده دارند.

وی با اشاره به جلب مشارکت مردم در امور دهیاری‌ها گفت: به طور قطع، مشارکت مردم در رفع مشکلات روستاها اثر گذار است.

نجار، درباره بهبود و تقویت منابع مالی دهیاری‌های گفت: تقویت و ساماندهی سیستم‌های حمل و نقل، گسترش فضای سبز، توجه ویژه به ارتقای امنیت و استفاده از معیشت و اشتغال از جمله مواردی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور به سیاست حذف محرومیت در روستاها اشاره کرد و افزود: واگذار کردن کارها به مردم اثرات مطلوبی در روستا دارد که اهتمام به بخش کشاورزی از مهم ترین آن است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ میلیون هکتار زمین قابل کشت در کشور وجود دارد گفت: از این میزان ۱۸ میلیون هکتار زمین زیر کشت است و دولت نیز امسال تصمیم گرفته دو میلیون هکتار زمین را زیر کشت ببرد.

همایش ملی برترین‌های مدیریت روستایی کشور صبح امروز – سه شنبه – به مناسبت سالروز تصویب قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاها در تالار وزارت کشور برگزار شد.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۷۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱۶نظر ثبت شده
  1. bardeua:

    سلام
    دولت که داره این حقوق با بیمه پرداخت میکنه
    مثلا مشکلش چیه که استخدام نمیکنه
    الان حدود ۱۰ سال هستش که تمام به دهیاران دروغ میگن
    بعد از ۱۰ سال دهیاری دیگه جایی که استخدام نمیشیم تازه باید بریم گارگری
    عجب عجب واقعا

  2. بهنام:

    خواهشا یک نفر صداای ما دهیاران را به گوش حضرات برسونه آقایون اگر ما استخدام وزارت کشور بشیم هم به نفع دولت است هم مردم روستا چنانچه دهیار دغدغه حقوق و مزایا نداشته باشه و همچنین امنیت شغلی بهتر فکرش کار میکنه برای پیشبرد اهداف نه اینکه با اتمام دوره شوراها هراس داشته باشیم دوره اینده هستیم یانه.شمارو بخدا زن و بچه داریم فکری بحال استخدام شدن ما کنید.دوستان عزیز کمپینی ایجاد کنیم تا دهیار دیده شود.باتشکر

  3. خلیلی:

    اگر دولت به فکر آبادانی و توسعه پایدار در روستا بود اینهمه دروغ در خصوص استخدام دهیاران نمی گفتن آقای کوشش تبار و امثال ایشان دهیارها رو به تمسخر گرفتن دهیاران عزیز به این دهیاری زیاد دل نبندید عاقبت ندارد با مردم روستا مدارا کنید و تا استخدام نکردن با سیاستهای دولت پیش نرید.

  4. دهیار:

    هر نماینده در مجلس کلی دهیار تو حوزهای شهر و روستای خودشون دارن این آقایان باید کمک کنند توی مجلس. یه قدم هم واسه مابر دارن بخدا ضرر نمکنند.

  5. نام شما...:

    دهیاریها عضو فلج جامعه امروزی خوردن آشامیدن از دهیاریها زنده ماندن ودر آسایش زیستن از بالادستان

  6. دهیار:

    سلام بنظر من از دهیار بدبخت تر هیچ قشری نیست چون هیچ وزیری تا بحال حرفی به نفع دهیار نزده

  7. h:

    دهیاران با پای پیاده در راههای روستایی حتی توانایی خرید یک پیکان مدل پایین ندارند.

  8. قاسم جعفری:

    سلام دهیار عزیز
    منم یک دهیارم-دوست داشتم استخدام شوم اما می بینم تو این شش سال دهیاری ام فرسوده شدم اعصابم هم دارهخراب می شه
    به نظرم دیگه کافیه چون فقر را با تمام وجود چشیدم
    باید به دنبال یه شغل درآمدزایی باشیم
    به خدا ما دهیاران داریم اشتباه می کنیم
    باید استعفا کنیم

  9. مسیحا صالح نیا:

    هیچ فکر کردی که در علم مدیرییت خود مدیر نباید هیچ دغدغه ای داشته باشد؟مخصوصأمدیر بحران.دهیاران مدیر بحران در روستا هستند با حکم انتصاب فرمانداری.اگر اندکی عاقلانه بیاندیشیم واقعأ راست حسینی بگیم مسخره نیست ؟چگونه می شود دهیار غرق در بحران باشد آنهم ازنوع معیشتی وامنیت شغلی وحداقل حقوق انسانی ومدیری موفق باشد در روستا وبعضأروستاهایی که خود از خیلی شهرها بزرگتر ونیازشان به مدیر بحران ملموستر؟باید هم لایحه وزیری واقأمدیردرکشور توسط نمایندگان رد شود چراکه فقط نمایندگان عزیز در زمان رای گیری محتاج امثال من وشمای دهیار هستند واز پل که گذشتند گذشتند.پس ایرادی نیست که در توهم استخدام باشیمتا وعدهی نامزدی دیگر برای مجلس در زمان چهار ساله دیگر.

  10. ستار گل محمدی:

    با سلام .شما رو به خدا اگر استخدام نمی کنید حداقل همون دستمزد اندکی که قانون کار می گوید پرداخت کنید نه بر اساس سلیقه

  11. عظیم سلطان بگلو:

    با سلام :دهیاران باید در دولت وزیر نظر وزارت کشور استخدام شوند چون دهیاران این همه زحمت میکشند واین فعالیت انجام میدهند ودر نهایت با یک مصوبه شورا وبدون در نظر گرفتن ضررهای اقتصادی که بر دولت تحمیل می شود دهیار را از دهیاری عزل می نمایند من خودم دهیار روستای مارکان از بخش ایواوغلی شهرستان خوی استان اذربیجان غربی هستم واز سال ۸۶دهیار هستم وکلی گواهی انواع دوره ها را در دهیاری دارم منصفانه نیست با این فعالیت در نهایت از دهیاری اخراج میشوند فکری به حال دهیاران بکنید

    • سيروس رمضاني:

      سلام عزیزان دهیار به نظر منه دهیار روستای جلیسه از بخش دیلمان استخدام دهیاران را از فکر و زندگیتان پرتش کنید بیرون چون شدنی نیست وباید به همین خیال باشیم تا از دهیاری پرتمون کنند بیرون

  12. فرید حسن زاد:

    باسلام تقاضامیشودزودتراستخدام شوندتاروستاهابه نحواحسن ابادگردن باتشکر

    • محمد آستنه:

      با سلام محمدهستم ازشهرستان سنندج در صورتی که در مجلس تصویب شود بهترین کار است وبااین کار دهیاران بیشتر به فعالیت در امورات روستا توجه مکنند

  13. د:

    هر چی سنگه پیش پای لنگه چون این طرح مربوط به قشر ضعیف جامعه و روستایی بوده مجلس با طرح استخدام دهیاران موافقت نکرده

  14. دهیار استان مرکزی شهرستان خمین:

    نزدیک ۳ماه است استخدام دهیاران به مجلس رفته که مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد تصمیم مجلس چی شد یا با استخدام دهیاران موافقت کرده یا نه لطفا اطلاع رسانی کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.