تهیه کننده’ زمانه ‘:نمی خواهیم روابط دختر وپسر را عادی جلوه دهیم

۲۸ام بهمن ،

اما گاهی مشکلاتی پیش می آید که نه تنها سبب جذب مخاطبان نمی شود بلکه دلخوری آن ها را هم نیز در پی دارد برای مثال حمیده در مورد پخش سریال زمانه از شبکه سه پرسیده:این سریال چه چیزی را به جز تشویق جوانان به ازدواج پنهانی می خواهد عنوان کند چرا کسی جلوی پخش این سریال را نمی گیرد؟

واما عفیفه تهیه کننده این سریال دربارهٔ این موضوع این گونه توضیح داد که: در سریال زمانه هم می‌بینیم بحثی راجع به ازدواج مخفیانه دو کاراکتر اصلی شکل گرفته است  و من به کسانی که به این بخش‌های سریال نقد دارند، پیشنهاد می‌کنم که صبر پیشه کنند و در پایان سریال منتظر نتیجه این کار باشند واگر هم باز پاسخ نگرفتند ما پاسخ می‌دهیم.
عفیفه در ادامه اظهارداشت: یکی از محورهای ما توجه به اخلاق‌های عمومی و هنجارهای خانوادگی است. ما روی روابط خانوادگی و اخلاقی که وجود دارد تاکید داریم و همه در کار وجود دارد. روابط دختر و پسر جزو قصه است واین روابط هم در چارچوب‌های تلویزیون تصویر شده است.
وی تصریح کرد: این دو نفر برای ازدواج ابتدا از طریق خانواده اقدام می‌کنند که از این جا به نتیجه نمی‌رسند اینجا کاراکترها تصمیم به ازدوداج مخفیانه می‌گیرند. دختر گواهی جعلی فوت برای پدرش می‌گیرد. این بسیار دردناک است. اخطار خوبی است که ما به خانواده می‌دهیم که پدران اگر مراقب خانواده‌ها باشند چنین اتفاقاتی نمی‌افتد. طبق عرف و هنجارهای جامعه چیز بدی نشان نداده‌ایم و تبعاتش به خود آنها برمی‌گردد.
عفیفه گفت: ما از اول که کار را با آقای فتحی آغاز کردیم این مضامین را در نظر داشتیم. ما به چند موضوع پرداخته‌ایم و همان‌ها را ادامه می‌دهیم. در سریال «اشک‌ها و لبخندها» به دروغ‌گویی پرداختیم هرچند که قالب طنز داشت ولی تصویر زشتی از دروغ نشان می‌داد. در سریال در مسیر زاینده رود به خشونت و غرور و لزوم بخشش می‌پرداختیم. در سریال زمانه نیز تلفیقی از این دو است. هم دروغ و هم خشونت و انتقام و ضرورت بخشش.
وی اظهار داشت: آگاهانه به سراغ این موارد رفته‌ایم و جامعه ما به طرح این مسائل احتیاج دارد. ما باید دربارهٔ اینها صحبت کنیم و اخطار بدهیم. ما بسیار روی این مضامین زحمت کشیده‌ایم و دوست داریم دیده شود. ما هرگز به روابط دختر و پسر و عادی سازی آنها فکر نمی‌کنیم. ما مضامین پیچیده‌تری مد نظرمان بوده است.
۴۵۲۳۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.