توافق الجزایر و تونس در مورد گسترش همکاری‌های امنیتی و تامین امنیت مرزها

۵ م دیماه ،

تونس و الجزایر در خصوص افزایش همکاری‌های امنیتی با هدف مقابله با تروریسم و همچنین توسعه و پیشرفت امنیت مرزها توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی شبکه خبری الجزیره، چند روز پس از آنکه تونس از شناسایی گروهکی وابسته به القاعده در منطقه “القصرین” در مرز مشترک تونس و الجزایر خبر داد، “علی لعریض”، وزیر کشور تونس و “دحو ولد قابلیه”، همتای الجزایری وی طی نشستی در تونس بر سر هماهنگی در مورد عملیات‌های میدانی مشترک در مرزها با هدف مقابله با جنایت‌ها و مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

وزرای کشور تونس و الجزایر در خصوص توسعه و پیشرفت امنیت مناطق مرزی نیز توافق کردند.

“ولد قابلیه” اظهار کرد که همکاری‌ها شامل چندین عرصه می‌شود که برجسته‌ترین آن هماهنگی در عملیات امنیتی برای مقابله با تروریسم، قاچاق و مهاجرت محرمانه است و دو کشور تجربه‌های خود را در عرصه‌های امنیتی با یکدیگر مبادله خواهند کرد.

علی لعریض نیز تصریح کرد: هماهنگی میان دو کشور مساله تازهی نیست و اقدامات کنونی به منظور افزایش این همکاری‌ها است. اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها که در خدمت مردم دو کشور باشد، در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

نیروهای امنیتی تونس به دنبال انقلابی که در این کشور رخ داد، ضعیف شده‌اند.

مرزهای زمینی مشترک که طول آنها به حدود هزار کیلومتر می‌رسد، تونس و الجزایر را به هم متصل کرده است و این مرزها شاهد قاچاق کالا، سوخت، مواد مخدر و سلاح بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.