توافق اوباما و پوتین درمورد تحریم‌های ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد در مذاکرات بین باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، بر سر کاهش تحریم‌های ضدایرانی ایالات متحده هم توافقاتی شده است.

نزدیک به منابع اطلاعاتی و نظامی اسرائیل، پوتین و اوباما در خصوص کاهش تحریم‌های ایران به توافق رسیده‌اند.
 
بنابراین گزارش، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که ممکن است در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در نیویورک برگزار می‌شود، مذاکرات حول مساله هسته‌ای این کشور آغاز شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز بعضی از تحریم‌های مربوط به تبادلات ورزشی و انسانی بین ایالات متحده و سازمان‌های مردم‌نهاد ایرانی و پروژه‌های زیست‌محیطی را لغو کرد تا حسن نیت خود را نشان دهد.
 
بر اساس گزارش فوق، منابع ایرانی فاش کرده‌اند که پیام‌های مخفیانه‌ای بین ایران، واشنگتن، مسکو و دمشق رد و بدل شده است. در این پیام‌ها ابتدا بر کنترل بین‌المللی بر سلاح‌های شیمیایی سوریه و از بین رفتن آنها تاکید شده است. بعد از آن، تهران هم برای مذاکره مستقیم با آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز آمادگی کرد.
 
باراک اوباما در تمام مباحثات خود با پوتین تلاش کرد به ترکیبی از کنترل سلاح‌های شیمیایی سوریه و حل برنامه هسته‌ای ایران نظر داشت و این در حالی بود که پوتین بر راهکار دیپلماتیک تاکید می‌کرد. پوتین همچنین به اوباما تضمین داد که دست‌یابی به راه‌حل غیرنظامی در خصوص تسلیحات شیمیایی سوریه، تاثیر بسیاری بر حل مساله هسته‌ای ایران خواهد گذاشت.
 
این گزارش همچنین حاکی است که مقامات ایرانی به‌طور کامل در جریان توافقات روس‌ها و آمریکایی‌ها بوده‌اند و تمام توافقات به تایید تهران رسیده است.
 
گزارش دبکا مستقلا قابل تایید نیست و منابع روسی و آمریکایی در خصوص آن اظهار نظری نکرده‌اند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.