توافق برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت روغن موتور

۱۳م اسفند ،

توافق برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت روغن موتور

در راستای ایجاد تفاهم بین سازمان حمایت و انجمن صنفی مربوط به روغن موتور مقرر شده تولیدکنندگان روغن موتور قیمت عرضه آن را ۳۰ درصد افزایش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سیدحسین ملاخواه، مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دربارهٔ سقف قانونی افزایش قیمت روغن موتور در کشور اظهار کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد از تولیدات داخلی روغن موتور مورد نیاز مصرف‌کنندگان در داخل کشور تامین شده و نیازی به واردات نداریم.

وی با بیان این‌که مواد اولیه روغن موتور از پالایشگاه‌های نفت تامین می‌شود گفت: قیمت مواد اولیه تولید روغن موتور ۸۰ درصد افزایش یافته است. همچنین با توجه به این افزایش قیمت تمام شده، انجمن صنفی مربوطه هماهنگی‌هایی را با سازمان حمایت انجام داده و توافق نامه‌ای با انجمن صنفی روغن موتور امضا شد.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت دربارهٔ جزییات این توافق نامه بیان کرد: قرار شده است با هماهنگی سازمان حمایت انجمن صنفی مربوطه قیمت روغن موتور را تا مقداری که ما به آن ها اعلام می کنیم افزایش دهد.

وی با تاکید بر این‌که سازمان حمایت باید علاوه بر افزایش قیمت تمام شده تولید روغن موتور افزایش سفرهای نوروزی و افزایش مصرف روغن موتور را در نظر می‌گرفت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده، سازمان حمایت تمایل نداشت در حالی که سفرهای داخل شهری و بین شهری در ایام عید افزایش می یابد سبب شود که مردم متحمل هزینه‌های سنگین‌تری شوند لذا سازمان حمایت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت روغن موتور موافقت کرده و پس از اعلام میزان مجاز افزایش قیمت آن قرار شد اتحادیه مربوطه به میزان کافی نیاز بازار برای ایام پایانی سال را تامین کند.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که سبب اصلی کاهش عرضه روغن موتور در یک دوره مشخص چه بوده است، اظهار کرد: این طبیعی است که وقتی قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد زمانی صرف مذاکره و انجام بررسی‌ها در راستای تغییر قیمت آن باشد.

به گفته وی توزیع کنندگان روغن موتور اجازه افزایش قیمت آن را بدون هماهنگی با سازمان حمایت را ندارند و از این رو طبیعی است تا زمانی که اجازه افزایش قیمت از سوی این سازمان داده نشده کالایی در بازار عرضه نشود.

او از بازرسی‌های انجام شده در انبارهای ذخیره سازی روغن موتور خبر داد و گفت: بازرسی از انبارهای روغن موتور به شکلی بود که قرار شد کسانی که از قبل روغن موتور خریده‌اند و آن را با قیمت‌ها قبل به فروش می رسانند ولی این کار را نکرده‌اند شناسایی شده و با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مقرر شد توزیع روغن موتور در بین مردم آغاز شود.

ملاخواه در پایان دربارهٔ حداکثر قیمت عرضه روغن موتور تولید داخل تصریح کرد: قیمت‌ها با توجه به برندهای مختلف متفاوت است ولی به طور میانگین یک روغن موتور چهار لیتری با کیفیت بالا باید در حدود ۲۵ هزار تومان عرضه شود.

دوشنبه ۱۴ اسفند   ۱۰:۴۵

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.