توافق روی یک قطعنامه صلح‌آمیز برای پیشگیری از جنگ سایبری

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر همادون توره – رئیس سازمان ارتباطات راه دور سازمان ملل یک هفته پس از حمله بدافزار Flame به عنوان یکی از حملات پیچیده سایبری اظهار داشت که کشورهای درحال توسعه برای دفاع از خود در مقابل تهدیدها مورد کمک قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت که Flame را یک اقدام در راستای جنگ سایبر در نظر نمی گیرد، وضعیت جهانی هنوز به چنین سطحی نرسیده است.

وی در پاسخ به منبع احتمالی این ویروس اظهار داشت که تمام شواهد نشان می دهد که این ویروس از سوی یک کشور ایجاد شده و این امر واضح است. اتحادیه بین المللی ارتباط از راه دور سازمان ملل قرار نیست که درباره مسئول این ویروس قضاوتی انجام دهد وظیفه ما ارتقا همکاری ها در این عرصه است.

این درحالی است که دکتر توره اظهار داشت که وی این موضوع را به صورت مستقیم با برخی از کشور مطرح کرده است.

براساس گزارش بی بی سی؛ وی تأکید کرد: برای سازمان ملل این امر بسیار مهم است که کشورهای عضو این سازمان بایکدیگر همکاری کنند تا بتواند در مقابل تهدیدهای سایبر آینده از خود دفاع کنند.

دکتر همادون توره تصریح کرد: درحال حاضر خطر جنگ سایبر وجود دارد اما کاری که باید برای جلوگیری از آن انجام دهیم این است که در مرحله اول از وقوع آن پیشگیری کنیم. سازمان ملل علاقمند است که از وجود یک قطعنامه صلح آمیز و یک رویکرد صلح آمیز در این رابطه اطمینان حاصل کند.

این مقام مسئول در سازمان ملل تأکید کرد: نقش ما در وهله اول ارتقا همکاری های بین المللی است، در این نقش نه تنها به اشتراک گذاشتن دانش مورد توجه قرار می گیرد، بلکه بیشتر آموزش افراد را شامل می شود که این آموزشها بیشتر متوجه کشورهای درحال رشد برای پرهیز از اینکه در این فرآیند ضعیف به نظر رسند خواهد بود. بنابراین ما تلاش می کنیم که یک رویکرد مسالمت آمیزی ایجاد کنیم تا فضای مجازی به دور از سیاست و جرایم باشد.

آزمایشگاه های کسپراسکای، یکی از نخستین شرکتهایی که این بدافزار را کشف کرد، اظهار داشت که این حمله با هدف به سرقت بردن اسناد تکنیکی از ایران صورت گرفته بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.