توافق سرویس‌دهنده‌های اینترنتی با صاحبان صنعت فیلم و موسیقی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

فاوانیوز: سیستم هشدار حق کپی‌رایت، برای شناسایی کسانی که به‌صورت غیرقانونی به کپی نرم‌افزار اقدام می‌کنند، تاسیس شده است. در نگاه اول، این سیستم در نظر دارد قانون کپی‌رایت را برای کاربران توضیح داده و راه‌های دیگری بجز کپی‌کردن را به آنها نشان دهد که روی کاغذ هم پدیده بدی به‌نظر نمی‌رسد؛ اما اگر به‌دقت به آن بنگریم، نقش جدیدی را در روابط میان مشتری و ISP ایجاد خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم،این سیستم که توسط مرکز اطلاعات کپی‌رایت شکل‌ گرفته، توسط گروهی متشکل از ISPهای بزرگ دنیا و بزرگان صنعت موسیقی و فیلم ایجاد شده است. این سیستم طی دو ماه آینده در شبکه‌هایی چون AT&T ،CableVision Comcast ،Time Warner و Verizon راه‌اندازی خواهد شد. هر چند مدل پیاده‌سازی این سیستم در هر ISP با دیگران متفاوت است، اما مفاهیم اولیه آن به‌طور کامل پیاده می‌شود. این سیستم با تشخیص فعالیت‌های کاربر، آنهایی را که مرتبط با زیرپا گذاشتن قوانین کپی‌رایت است به ISP گزارش می‌دهد، سپس ISP به کاربر پیغام هشدار می‌فرستد.

این هشدارها تا شش سطح خواهد بود. هنگام شروع، سیستم تنها به کاربر اطلاع می‌دهد و در کنارش، اطلاعاتی از جمله قوانین کپی‌رایت و… را نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند این پیغام‌ها را رد یا مطالعه کنند. اگر فعالیت مشکوک کاربر ادامه پیدا کرد، قدم‌های جدی‌تری برداشته خواهد شد. هر چند به اعتقاد مرکز اطلاعات کپی‌رایت، دسترسی کاربر به اینترنت به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد اما پایین آوردن سرعت اینترنت، یکی از نتایج استمرار در شکستن قانون کپی‌رایت از سوی کاربر است. هر چند اقدامات عملی علیه این موضوع در ISPهای مختلف بازتاب‌ مختلفی داشته و هنوز موردی قطعی‌‌ در این زمینه وجود ندارد.

واضح است که در مراحل بعدی، کاربر مجبور به مشاهده ویدئویی می‌شود که مشکلات زیرپاگذاشتن قوانین را شرح می‌دهد. مدیر مرکز اطلاعات کپی‌رایت، جیل لسر در مصاحبه‌ای با ArsTechnica گفت: «از ویژگی‌های این برنامه این است که در محل درستی اجرا می‌شود و در صورتی که کاربر به زیر پا گذاشتن قوانین اصرار داشته باشد، تمامی شواهد و مدارک لازم در اختیارمان خواهد بود».

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.