توافق لندن برای جاسوسی واشنگتن از شهروندان انگلیس

فروردین ۱۴۰۳

روزنامه انگلیسی گاردین بر اساس اسناد افشا شده ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق سازمان سیا از توافق دولت انگلیس برای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان آن کشور پرده برداشت.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بریتانیا پس از سال ۲۰۰۷ به آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) اجازه داده به شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل شهروندان عادی بریتانیا دسترسی داشته باشد.

روزنامه گاردین در گزارش مدعی شده که این سازمان جاسوسی آمریکا سوابق تلفن‌ها، اینترنت و ایمیل‌های شهروندان عادی انگلیس را ذخیره و آنها را تجزیه و تحلیل کرده است. این اقدامات به سبب یک توافق پنهانی انجام شده که مقامات اطلاعاتی انگلیس آن را تأیید کرده‌اند.

منبع خبر روزنامه انگلیسی گاردین اسنادی است که ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی و تحلیلگر سابق سازمان سیا به این روزنامه انگلیسی داده است.

این روزنامه انگلیسی در گزارشی که در نوع خود بی‌سابقه بود افشا کرد که شهروندان انگلیسی هدف برنامه‌های تجسس جمعی آژانس امنیت ملی قرار گرفته‌اند.

یادداشتی از آژانس امنیت ملی که در اسناد ارائه شده ادوارد اسنودن موجود است تصریح می‌کند در سال ۲۰۰۷ بر اساس توافقی که بین آمریکا و انگلیس امضا شد، واشنگتن اجازه یافت به اطلاعات تماس‌های تلفنی شهروندان انگلیسی دسترسی پیدا کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.