توافق مالک مستاجر بیگناهی بنگاهدار /سقف افزایش قیمت در طرح تعزیراتی چه قدر بوده است؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در زمانی که میان مالک و مستاجر توافق وجود دارد بنگاه داران باافزایش اجاره بها تخلفی انجام نداده اند.
مصطفی قلی خسروی  با بیان اینکه در بسیاری از موارد،توافق میان مالک و مستاجر در مورد افزایش سقف اجاره بها وجود دارد گفت: در زمانی که میان مالک و مستاجر توافق وجود دارد بنگاه داران باافزایش اجاره بها تخلفی انجام نداده اند.
وی ادامه داد: هر قرار دادی که باتوافق ،مالکان و مستاجران صورت گیرد و براساس شرع بسته شده باشد بنگاه داران نقش در افزایش یا کاهش اجاره ندارند.
رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: سعی داریم با اجرای هرچه بهتر این طرح شاخص افزایش اجاره بها را درسال ۹۲به کمتر از نرخ تورم برسانیم.
وی، با بیان اینکه ۳ هزار بازرس از امروز به طور نامحسوس برای بررسی معاملات به بنگاه ها مراجعه می کنند گفت: در صورت شکایت مستاجران یا تخلف بنگاه داران سریعا پگیری خواهد شد.
خسروی اینکه در مرحله اول قرار بود سقف افزایش قیمت در طرح تعزیراتی امسال ۱۲ تا ۱۴ درصد تعیین شود و سپس به ۱۳ تا ۱۵ درصد افزایش یافت، گفت: براساس اعلام سازمان آمار تورم بخش مسکن در سال جاری ۱۳ و ۶دهم درصد اعلام شد که شخص وزیر نیز میزان ۱۲ تا ۱۴ درصد را تعیین کرد .
رئیس اتحائیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: در صورتی که بنگاهداری بیش از سقف تعیین شده اجاره را بر خلاف نظر مستاجران افزایش دهد به تعزیرات معرفی خواهد شد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.