توافق مخالفان سوری برای تشکیل “دولت‌ موقت”

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

مخالفان سوریه که نشستی را در قطر برای متحد نمودن صفوف خود برگزار نموده‌اند، به پیشرفت‌هایی بر سر تشکیل “دولت موقت” در مناطق تحت کنترل مخالفان در سوریه، دست یافته‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، گروه‌های مختلف مخالف دولت سوریه که تحت نظر طرف‌های بین‌المللی در دوحه، پایتخت قطر سرگرم انجام مذاکرات برای ایجاد وحدت میان خود می باشند، امروز (جمعه) بعضی از اعضای هیات اجرایی مخالفان را تعیین نمودند و قرار است به سریعی رئیس تازه شورای مخالفان را تعیین نمایند.

تشکل تازهی را که مخالفان تاکنون با آن موافقت نموده‌اند بزرگتر از شورای ملی پیشین سوریه است که ریاست آن را عبدالباسط سیدا به عهده داشت.

بنا به نقل از منابع حاضر در این مذاکرات مخالفان از بین جورج صبرا، از مخالفان سرشناس دولت سوریه و عبدالباسط سیدا یکی را به عنوان رئیس تازه شورای مخالفان انتخاب خواهند نمود که شانس صبرا برای تصدی این پست بیشتر است.

مخالفان در نشست امروز خود همچنین با تشکیل دولت موقت در مناطق تحت کنترل خود در سوریه موافقت نمودند اما شرط نمودند که این دولت باید در خاک سوریه تشکیل شود و نه در خارج از آن.

مذاکرات میان گروه‌های مختلف همچنان ادامه دارد و به احتمال بسیار تصمیم‌گیری‌های نهایی امشب و با نظارت مقام‌های کشورهای مرتبط با سوریه از جمله ترکیه، قطر، امارات و مصر اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.