توافق نظامی ایران-سوریه و پیام‌هایی که به همراه دارد

یک روزنامه لبنانی در تحلیلی به پیام های مختلف توافق نظامی ایران و سوریه پرداخته و آن را زنگ هشداری برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، جمهوری اسلامی ایران و سوریه اخیرا توافقی نظامی امضا کردند، روزنامه الاخبار لبنان در تحلیلی در این رابطه نوشت: بی شک پیام های توافق همکاری فراگیر نظامی میان ایران و سوریه با تمام مسائل پیرامونش به تصمیم گیرندگان سیاسی و امنیتی اسرائیل رسید و اتخاذ و یا عدم اتخاذ موضع مشخص از سوی مسئولان رسمی درباره این مساله، این مفهوم را تغییر نمی دهد.

در این گزارش آمده است: همانگونه که اعلام شد توافق نظامی که علی ایوب، وزیر دفاع سوریه و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران امضا کردند بر مساله تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی میان نیروهای مسلح  و تداوم هماهنگی میان آنها تاکید دارد. کم ترین چیزی که بعد از این توافق به ذهن رهبران دشمن رسید این است که ایران و سوریه قصد دارند گام های دیگری نیز اتخاذ کنند و این توافق تل‌آویو را نگران کرده است زیرا می تواند سطح روابط نظامی و راهبردی تهران و دمشق را گسترش دهد.

این روزنامه لبنانی می‌نویسد: مهم ترین ویژگی این توافق این است که بعد از وضع قانون سزار در آمریکا و همچنین حملات مداوم رژیم صهیونیستی علیه سوریه و تلاش برای از بین بردن روابط دو هم پیمان(تهران و دمشق) امضا شد، بنابراین درحالی که قانون سزار تلاش دارد دولت و ملت سوریه را به تسلیم وادار کند، توافق ایران و سوریه این پیام را دارد که گام هایی برای شکست قانون سزار اتخاذ خواهند کرد و ایران عزم خود را جزم کرده است تا روابط خود با سوریه را گسترش دهد و سوریه نیز عزم خود را جزم کرده تا با تمام تهدیدات مقابله کند و نیات دشمن را در هم بشکند.
در بخشی از این تحلیل آمده است که ادعاهایی که برخی رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن نیروهای ایرانی در سوریه منتشر می کنند بی اساس است زیرا خود اسرائیل می داند که تعداد مستشاران ایرانی موجود در سوریه بسیار محدود است. تلاش رژیم صهیونیستی برای خارج کردن ایران از سوریه در واقع به این منظور است که اتحاد این دو کشور را به هم بزند زیرا ثابت شده است که چنین ائتلاف‌هایی عامل تقویت تمام طرف های محور مقاومت در مقابله با سلطه‌گری آمریکا و خطر اسرائیل هستند و نظام دمشق را از سقوط به دست تروریست ها نجات داده اند.

در بخشی از این تحلیل آمده است که توافق ایران و سوریه تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است و پیام های برای طرف های منطقه ای نیز به همراه دارد و می خواهد این مساله را به گوش آن ها برساند که ایران در کنار سوریه است و با تمام کسانی که می خواهند حاکمیت و امنیت و قدرت سوریه را خدشه دار کنند مقابله خواهد کرد.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.