توافق هسته‌ای آغازراه تازهی برای تعامل سازنده با جهان

اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاور رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه توافق هسته‌ای ژنو نمادی از موفقیت اخلاق و تدبیر در مقابل افراط و بی‌اخلاقی است، گفت:‌ موفقیت هسته‌ای کشور آغاز یک راه تازه برای تعامل سازنده با جهان بوده و آغازی برای موفقیت‌های بعدی کشور به حساب می‌آید.

“اکبر ترکان”  مشاور رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تاثیر توافقات هسته‌ای ژنو در کشورمان گفت: روند به وجود آمده در جریان مذاکرات هسته‌ای، آغاز خوبی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: توافقات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای به معنای پایان کار نیست ولی خدارا شاکریم که آغاز خوبی برای این موضوع در دولت تدبیر و امید رقم خورد تا کشورمان بتواند روابطش را در سطح عالی همانطور که در سند چشم‌انداز پیش‌بینی شده در راستای تعامل سازنده با جهان به پیش ببرد.

ترکان اظهار داشت: شاید بتوان گفت این توافق هسته‌ای نمادی از موفقیت اخلاق و تدبیر و تفکر در مقابل افراط و بی‌اخلاقی بود.

وی ادامه داد: راهی که رئیس‌جمهوری کشورمان در این مدت محدود انتخاب کرده مسیر تعامل با جهان است و تیم منتخب سیاست‌خارجی کشورمان با حرکت در این مسیر به دنبال دستیابی به اهداف کلان نظام در عرصه‌های داخلی و بین‌الملل است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده با تلاش، پیگیری و پشتکار توانست اولین موفقیت بزرگ خود را ضمن حفظ حقوق هسته‌ای ملت کسب و تمامی تهدیدهای نظامی و غیرنظامی دشمنان علیه کشور را بدین طریق دفع کند.

ترکان به تاثیرات مذاکرات ژنو بر سیاست و اقتصاد کشور اشاره و بیان داشت: موفقیت هسته‌ای کشور آغازی بر یک راه تازه برای تعامل سازنده با جهان است و این موفقیت آغازی برای موفقیت‌های بعدی کشور به حساب می‌آید.

وی در پایان دربارهٔ تاثیرات سازنده انجام توافقنامه هسته‌ای در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: کاهش قیمت دلار و سکه بعد از امضای توافقنامه گویای تاثیرگذاری موفقیت مذاکرات در طی یک ماه اخیر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.